Skip to main content

مراقبت از پوست در هوای آلوده ،،افزایش آلودگی هوا طی سالهای گذشته تأثیرات عمده ای روی پوست انسان داشته است. آلاینده های مختلف هوا مانند اشعه ماور بنفش ، هیدروکربن های معطر ، ترکیبات آلی فرار ، اکسیدها ، ذرات معلق ، دود سیگار، دود ناشی از سوخت خودروها و سوخت مازوت در نیروگاه ها بر روی پوست تأثیر مخرب می گذارند، دی اکسید نیتروژن ، آلاینده ای که در نتیجه گازهای گلخانه‌ای تولید می شود ، می تواند منجر به تشکیل لکه های تیره روی پوست شود. زیرا پوست خارجی ترین مانع است. اگرچه پوست انسان به عنوان یک محافظ بیولوژیکی در برابر مواد شیمیایی پیش اکسیداتیو و آلاینده های فیزیکی هوا عمل می کند ، قرار گرفتن طولانی مدت یا تکراری در معرض سطح بالای این آلاینده ها ممکن است تأثیرات منفی زیادی بر روی پوست بگذارد. قرار گرفتن در معرض اشعه ماورا بنفش با پیری خارجی پوست و سرطان های پوست ارتباط دارد. دود های ناشی از سوخت های فسیلی مانند ،بنزین ، نفت ، گاز ، مازوت… به پیری زودرس و افزایش شیوع پسوریازیس ، آکنه و سرطان پوست کمک می کند. همچنین در بیماری های پوستی آلرژیک مانند اگزما نقش موثری دارد. هیدروکربن های پلی آروماتیک با پیری خارجی پوست ، رنگدانه سازی ، سرطان ها و فوران های پوستی در ارتباط هستند.. با توجه به افزایش سطح آلودگی هوا و اثرات مخرب آن بر روی پوست ،از طرفی کم تاثیر بودن تصمیم ما در کاهش این آلودگی ها ، توصیه می شود از روش برای محافظت از پوست در برابر اثرات آلودگی هوا آگاه و بهره مند شویم .

راه های موثر  برای مراقبت از پوست در مقابل آلودگی هوا

مواد شیمیایی موجود در مه دودهای سطح شهر  می‌تواند منافذ پوست را مسدود کرده و بر روی پوست شما تأثیر سو بگذارد. مسدود شدن منافذ پوست ،نفس کشیدن را برای پوست دشوار کرده و باعث تحریک ، کم آبی ، تیرگی  و افتادگی پوست می گردد. متخصصان برای مقابله با عواقب درمانی بعدی ، مراقبت های خانگی را برای پیشگیری از این صدمات پیشنهاد می نمایند.. هیدراته شدن با آب ،روزانه حداقل یک لیتر آب با تکه های از لیمو و خیار در داخل آن بنوشید ، نوشیدن آب به همراه تکه های از لیمو و خیار به  سم زدایی و دفع سموم از بدن کمک کرده و آنتی اکسیدان های ضروری شما را تامین می کند. کرم ضد آفتاب یا یک رژیم مراقبت از پوست مانند یک سرم یا یک مرطوب کننده روزانه برای ایجاد لایه های محافظتی در قسمت روی پوست استفاده کنید ، این لایه پوست را در برابر آسیب های ناشی از اشعه ماورا بنفش محافظت می کند و همچنین ذرات دود را به دام می اندازد و از نفوذ این مواد شیمیایی مضر به اعماق پوست جلوگیری می کند. صورت را با آب سرد بشوید ، از مواد شستشوی صورت بدون لایه برداری برای از بین بردن آلودگی های صورت استفاده کنید. روزانه اسکراب بزنید اگر هر روز فقط ۱۰ ثانیه اسکراب کنید ، به بهبودی پوست کمک می کند و از اثرات ناخوشایند آلودگی بهبود می یابد. برای تهیه اسکراب در خانه ، مقداری گردو برداشته و آنها را به صورت خمیر درشت خرد کنید. مقداری شکر و چند قطره روغن آرگان خالص یا زیتون را مخلوط کنید و فقط به مدت ۱۰ ثانیه صورت خود را به آرامی مالش دهید. همچنین می توانید اسکراب خانگی را با شکر ، عسل و لیمو دو بار در هفته استفاده کنید.

B7E0904C 1F57 4764 89FE CF4889186920

آلودگی لایه ای از مواد شیمیایی ایجاد می کند که منجر به التهاب می شود. بنابراین ، تمیز کردن صبح و شب یک ضرورت برای مراقبت از پوست است.  پوست خود را روزانه حداقل دوبار تمیز کنید به خصوص در شب ، برای از بین بردن باقی مانده آلودگی از پوست. از گلاب استفاده کنید، همچنین می توانید یک برش از یک هویج T خیار یا انبه برداشته و به مدت ۲۰ ثانیه بر روی پوست خود بمالید. آنزیم های طبیعی موجود در انبه ،هویج و خیار به از بین بردن سیاهی صورت کمک می کند. کره کاکائو راهی عالی برای مقابله با اثرات مضر آلودگی است. سرشار از آنتی اکسیدان ، پوست را سم زدایی می کند و تغذیه عمیق و درخشش سالم را فراهم می کند. پس از ماساژ دادن پوست با روغن بادام ، نارگیل یا مولتی اوله می توانید هفته ای یک بار بخار بخور بدهید. برای جوان سازی پوست ، چند قطره روغن اسطوخودوس یا نارنج به آب بخار گرم خود اضافه کنید. قبل از حمام ماساژ روغن نارگیل گرم به خود بدهید و سپس خود را با دوش آب گرم خوب تمیز کنید ،ماست را با یک قاشق غذاخوری آب لیمو و عسل مخلوط کنید. برای پاکسازی عمیق و معکوس کردن صدمات ناشی از آلاینده ها ، با حرکات دایره ای به ناحیه صورت بمالید. تکه های پنبه را در شیر و گلاب قرار داده واجازه دهید تا خیس بخورد و یک ماسک از آن را تهیه کنید ، سپس آن را درکیف زیپ قرار داده و در یخچال قرار دهید. آن را روی صورت تمیز قرار دهید و بعد از ۲۰-۳۰ دقیقه آن را بردارید. همچنین می توانید مکعب های یخ را با چای سبز یا گلاب منجمد کنید و آب خیار را به آن اضافه کنید و آنرا در صورت بغلتانید تا به آرامش و شادابی صورت از آلودگی کمک کند. پوست خود را مرطوب کنید، همانطور که قبلاً بیان کردیم ، آلودگی، پوستی تیره و کدر به جا می گذارد. از این رو ، توصیه می شود از مواد مرطوب کننده برای تغذیه پوست استفاده کنید. برای تغذیه عمیق پوست ، هفته ای دو بار از کره کاکائو استفاده کنید. روغن آرگان خالص همچنین دارای مقدار زیادی ویتامین E و آنتی اکسیدان هایی است که باعث بازسازی سلول می شود و به کاهش آسیب ها کمک می کنداگر روزانه  بخشی از این کار هارا برایپوست خود انجام دهید، با کمی وقت گذاشتن برای خودتان پوستی شاداب و سالم را به خود و عزیزانتان هدیه بدهید، جهت مشاوره رایگان با کارشناسان پوست با ما تماس بگیرید ۸۸۶۶۳۹۶۳ ۰۲۱

اینستا گرام: _arganole

یک پاسخ به “مراقبت از پوست در هوای آلوده”

  1. avatar

    بسیار مفید و کاربردی