Skip to main content

نکاتی برای ناخن سالم

ناخن‌ها سلامت کلی ما را نشان می‌دهند، به همین دلیل مراقبت از ناخن بسیار مهم می‌باشد ،نکاتی را که در این مقاله می‌خوانید توصیه های متخصصین پوست برای داشتن ناخن‌های سالم می‌باشد.
ناخن‌ها را تمیز و خشک نگهدارید. برای گرفتن ناخن از ناخنگیر یا کاتر استفاده نماید. ناخن‌ها را کمی مانده به گوشت ناخن کوتاه کرده تا استحکام آن بیشتر باشد.

برای حفظ کوتیکول ناخن روزانه چند قطره روغن آرگان خالص argan ole روی ناخن ها به مالید.

برای حفظ رطوبت و تغذیه ناخن‌‌ها از کره کاکائو  یا کرم آرگان الکسیر استفاده نمایید، به‌اندازه نوک ناخن کره کاکائو را از ظرف خارج کرده ، اجازه دهید کره کاکائو با دمای بدن شروع به ذوب شدن نمایید ، سپس کره کاکائو را روی ناخن‌های خود بمالید.

IMG 20201116 WA0062

از ناخن خود به عنوان یک ابزار برای باز کردن اجسام سخت ،پیچ ویا درب قوطی استفاده نکنید.

ناخن‌های خود را با چند قطره روغن آرگان خالص Argan ole چرب نگهدارید، بخصوص در شب و قبل از خوابیدن این کار را انجام بدهید.

هنگامی که ناخن ها ضخیم شده و کوتاه کردن آنها کمی دشوار شده است، کمی آب نمک ولرم درست کرده و پای خود را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه در آن قرار دهید.

اگر ناخن های شما رشد غیر معمول داشته و در گوشت شما فرو رفته اند برای بیرون آوردن آنها حتمن به یک پزشک مراجعه کنید.زیرا درمان نکردن به موقع آن ویا دستکاری های خودسرانه می تواند اثرات مخرب غیر قابل بازگشتی را برای شما به همراه داشته باشد.

download

کفشهای مناسب که در آن پا تحت فشار نباشد بپوشید و سعی کنید روزانه کفش خود را عوض نمایید..

در استخر های عمومی سعی کنید از دمپای شخصی خود استفاده نماید، استفاده از دمپای آلوده می تواند باعث ایجاد قارچ در ناخن و انگشت های پای شما بشود.

روغن آرگان خالص با نفوذ به داخل بافت ناخن باعث تامین رطوبت ناخن و استحام و زیبای ناخن‌‌های شما می‌شود ، در هفته چند بار از روغن آرگان خالص برای تغذیه ناخن‌های خود استفاده کنید، قبل از خوابیدن یک یا دوقطره روغن آرگان خالص را روی ناخن‌های خود به مالید، روغن آرگان خالص به‌راحتی جذب شده و نیازی به شستشو ندارد. 

اگر ناخن‌های شما دچار تورم ،تغییر شکل و یا درد شده‌اند، به یک متخصص پوست مراجعه کنید ،زیرا ممکن است نشانه‌هایی از مشکلات جدی ناخن باشد. اگر دچار دیابت یا گردش خون ضعیف شده‌اید، هر گونه تغییر در انگشت و ناخن می تواند جدی باشد . اگر سوال یا نگرانی در مورد مراقبت از ناخن خود دارید، به یک متخصص پوست مراجعه کنید.جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید  ۰۲۱۸۸۶۶۳۹۶۳  

پیج اینستاگرام : _arganole

5