Skip to main content

این کار با یک آزمایش ساده که خود می توانیم در منزل انجام دهیم  به راحتی امکان پذیر است:

۱.روش تشخیص نوع پوست این آزمایش را ۳۰ دقیقه بعد ازحمام کردن انجام دهید به خصوص حمامهای طولانی مدت که پوست شما کاملا در بخارحمام با جذب آب کافی مرطوب و آماده شده است.

۲. پوستتان را با حوله به طوری که به آرامی گذاشته و برمی دارید، خشک کنید.

۳.از دو عدد دستمال کاغذی تمیز استفاده کرده، هر کدام را از وسط جدا کنید تا چهار لایه دستمال نازک داشته باشید. دوعدد آن را روی گونه ها  و دو تای دیگر را روی پیشانی  و چانه پهن کنید و خوب بچسبانید.

۴. ۵ تا ۷ دقیقه صبر کنید.

نتیجه :

الف) اگر بر روی  همه ی دستمالها لکه های زرد چربی دیده شد، شما دارای پوستی چرب هستید.

روش مراقبت: 

یکی از بهترین راه ها برای کنترل چربی پوست، استفاده از شوینده هاست. در سال های اخیر و با پیشرفت تکنولوژی، انواع تونرهای پاک کننده پوست در بازار وجود دارد پس یکی از این تونرها را انتخاب کنید و روزانه ۲ بار پوست خود را با آن بشویید. شوینده ها باید ملایم و غیرچرب باشند. تمام پوست های چرب به یک مرطوب کننده ملایم نیاز دارند. در نهایت از لوازم آرایشی بدون چربی یا اصطلاحا (oil free) استفاده کنید. صورتتان را با آب سرد بشویید. محققان پوست، طی تحقیقاتی به این نتیجه رسیده اند که چون پوست چرب دارای منافذ باز است، آب سرد به بسته شدن آنها کمک می کند.

ب) اگر دستمال کاغذی ها فقط حالت رطوبت کمی به خود گرفته و از لکه های چربی خبری نبود شما دارای پوستی خشک هستید. پوست خشک  در حالت طبیعی هم بر روی گونه ها کشیدگی دارد.

روش مراقبت: 

اولین توصیه به کسانی که پوست خشکی دارند، استفاده نکردن از صابون است. بیشتر صابون ها اسیدی هستند و این اسید پوشش اسیدی پوست را از بین می برد. به جای استفاده از صابون، از پاک کننده های پوست آن هم مخصوص پوست های خشک استفاده کنید پس از استفاده از پاک کننده ها، باید پوست خود را بشویید تا سطح آن از همه مواد پاک شود. پوست خشک هم به مرطوب کننده نیاز دارد البته مرطوب کننده ای نرم و ملایم.

ج) برای تشخیص اینکه پوست شما از نوع مختلط است ، همه ی دستمالها خشک یا چرب و یکنواخت نیستند. به طور مثال دستمالهای روی گونه ها چرب و دستمال روی پیشانی خشک دیده خواهد شد و یا برعکس.گاهی هم دستمالهای روی گونه ها در قسمتهایی چرب و در قسمتهایی خشک دیده خواهند شد .

روش مراقبت:

نکاتی که در مورد شوینده ها و مرطوب کننده ها در دو نوع پوست قبلی توضیح دادیم، برای این نوع پوست هم باید رعایت شوند ضمن اینکه ماسک صورت هم برای پوست مختلط مناسب است. استفاده از ماسک صورت باعث می شود پوست به صورت منظم و عمقی از مواد زاید پاک و شفاف و شاداب شود.

skin-type

صورت

منابع: www.beytoote.com  ،   www.seemorghcom/lifestyle  ،  dermatologique.org

یک پاسخ به “روش تشخیص نوع پوست و روش های مراقبت از آن”