Skip to main content

نحوه مراقبت از سر تراشیده شده ،،،تراشیدن موی سر برای خانم‌ها و آقایان تنها یک مدل از مو و برای ظاهری متفاوت نیست،گاهی اوقات تراشیدن موی سر، بهترین راه برای درمان بسیاری از مشکلات مو و پوست سر می‌باشد،کچل بودن به این معنی است که به مراقبت از مو (یا پوست سر) در یک نور کاملاً جدید فکر کنید. خوشبختانه مراقبت از سر تراشیده شده با این نکات آسان خواهد شد.

مرور ادامه

روش استفاده از روغن‌های گیاهی برای تقویت مو قبل از حمام

روش استفاده از روغن‌های گیاهی برای تقویت مو قبل از شستشو ،،آیا موهای شما خشک،شکننده، مجعد یا گره خورده است؟ از دکلره،رنگ‌ها ونور شدید آفتاب آسیب دیده است؟ روغن درمانی یک مراقبت ضروری برای تغذیه و احیای مو است. روغن‌های گیاهی فواید زیادی دارند. آنها را بشناسید و به سادگی مراقبت‌های سفارشی، متناسب با ماهیت و نیازهای موهای خود را انجام دهید.

مرور ادامه

مراقبت زمستانی عالی برای دست ها و پاهای شما

در این مقاله می‌خوانیم:

جوراب و دست‌ کش

محصولات بدون الکل

مانیکور و پدیکور

ماه‌های سرد سال که موردانتظار بسیاری از ما می باشد فرا رسیده است. در حالی که همه شما دوست دارید از هوای سرد لذت ببرید و در رختخواب راحت باشید، مراقبت از پوست خود نیز بسیار مهم است. این بار، ما فقط در مورد صورت شما صحبت نمی کنیم، بلکه در مورد مراقبت از دست ها و پاهای شما را نیز بیان می کنیم. اگر دست ها و پاهای خود را بدون مراقبت رها کنید، پوست شروع به خشک شدن و خارش می کند. در مدت کوتاهی احساس خواهید کرد که پوستتان کدر و بی روح شده است. به همین دلیل ضروری است که دست ها و پاهای خود را نوازش کنید و توجه و تغذیه مورد نیاز را در طول زمستان به آنها بدهید. در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می کند:

مرور ادامه

خیزید و خز آرید که هنگام خزانست

باد خنک از جانب خوارزم وزانست

مراقبت از پوست در فصل پاییز با  زرد شدن برگ درختان و نشستن سفیدی برف بر بلندای قله کو‌ ها بدیهی است که سرما در راه است ،
پاییز و زمستان فقط در آغوش گرفتن شیک ترین پالتو های زیبا، بوت و شالهای پشمی زیبا برای رفتن به یک مهمانی نیست ،در کنار تغییر لباس‌های خود باید تغییر روال معمول مراقبت از پوست به منظور محافظت پوست برای هر فصل از سال را نیز یاد بگیریم. ، اکثر ما بدون توجه به آب و هوا و فصل ،در طول سال همان محصولات همیشگی مراقبت از پوست را استفاده می کنیم ، در صورتی که تمام متخصصین پوست به اتفاق توصیه می کنند که نحوه مراقبت از پوست در فصل های مختلف متاوت می باشد.

در واقع ، طبق گفته متخصصان پوست ، پنج اشتباه اصلی وجود دارد که همه ما در مورد برنامه های مراقبت از پوست در زمستان انجام می دهیم. در این مقاله بخشی از  محصولاتی که باید در زمان آب و هوای خنک تر از آنها اجتناب کنیم و موادی که باید از آنها استفاده کنیم تا زیبای و طراوت پوست خود را حفظ کنیم معرفی می نماییم.

مرور ادامه

۱۵ نکته برای محافظت و زیبا نگه داشتن موهای رنگ شده.

نویسنده سحر سنگسری

محافظت و زیبا نگه داشتن موهای رنگ شده ،،با مراقبت مناسب و کمی خلاقیت ، می توانید موهای رنگ شده خود را براق و زیبا  نگه دارید. ۷۰ درصد از زنان در ایران موهای خود را رنگ می کنند! متخصصان شرکت روغن طلای آسیا برای محافظت از رنگ موهای شما و زیبا نگاه داشتن موهای شما این ۲۶ نکته را ارائه می دهند:

مرور ادامه

نویسنده: سحر سنگسری

مزایای استفاده از شامپو های فاقد سولفات ،آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که شامپوی شما واقعا چه موادی دارد و چه تاثیری روی موهای شما دارد؟ مواد شیمیایی مورد استفاده در شامپوهای شما سورفکتانت ها هستند که عموماً با نام هایی مانند سدیم لورات سولفات یا سدیم لوریل سولفات استفاده می شوند. اگرچه این مواد کف زیادی ایجاد می کنند ، اما برای مو خوب نیستند. این مواد شیمیایی نه تنها باعث تحریک پوست سر می شوند ، بلکه به مرور زمان باعث ریزش مو می شوند. شامپوهای SLS حتی مسئول موهای خشک و کدر هستند.

مرور ادامه

روغن آرگان خالص مقرون بصرفه برای موهای براق و پوستی سالم

روغن آرگان خالص مقرون بصرفه برای موهای براق و پوستی سالم ،، روغن آرگان خالص غنی از مواد مغذی و مفیدی است ،که می تواند باعث افزایش روند زیبایی پوست و موی شما شود.

وقتی صحبت از محصولات زیبایی می شود ، به احتمال زیاد با مارک های مختلف بی شماری روبرو خواهید شد ، بسیاری از آنها در صورت مشهور بودن، علاوه بر کارای از قیمت های بالای برخوردار هستند ، از طرفی این محصولات بسیار تخصصی بوده و فقط برای موارد خاص قابل استفاده می باشند ، برای مثال شما از یک کرم آبرسان و ترمیم کننده پوست نمی توانید برای آبرسانی موهایتان استفاده نمایید ،و یا از یک ماسک موی مناسب نمی توانید بعنوان یک ماسک صورت استفاده نمایید ، بسیار از محصولات ارزان قیمت هم ،در بیشتر موارد فایده ای ندارند و در بعضی مواقع به پوست و موی شما آسیب هم می رسانند. روغن آرگان خالص: روغنی نسبتاً مقرون به صرفه است که به لطف رنگ طلایی ، رایحه طبیعی آجیلی و بافت سبک مطبوع ، بر روی پوست و مو بعنوان یک آبرسان ، تغذیه کننده وترمیم کننده عمل می نمایداگر چه روغن آرگان خالص اصل به نظر کمی گران می آید اما گستردگی موارد استفاده روغن آرگان خالص و استفاده متنوع از آن برای پوست ،مو ،ناخن ، تهیه انواع ماسک های خانگی برای پوست و مو ، روغن آرگان خالص را بسیار پر کاربرد و مقرون بصرفه می نماید.

مرور ادامه

تقویت و پیش گیری از ریزش مو با ماسک های خانگی ساده ،،ماسک موی خانگی همواره یکی از روش های مناسب برای تقویت ریش مو در مقابل ریزش مو می باشد ، در صورتی که با مراجعه به متخصص مو دریافتیم، که ریزش مو در اثر بیماری خاص و یا به هم ریختگی هورمونی نمی باشد، تقویت مو های آسیب دیده با ماسک های خانگی بهترین و ارزان ترین روش مراقبت و درمان برای مو های آسیب دیده و در حال ریزش می باشد، در این مقاله ماسک های موی خانگی که از مواد در دسترس تهیه شده و درست کردن آنها ساده و سریع می باشد برای شما معرفی می نمایم.

مرور ادامه

پنج دستور العمل فوق العاده برای تهیه ماسک مبارزه با آکنه

 بهترین ماسک‌ های مبارزه با آکنه ،،،عوامل موثر زیادی در ایجاد آکنه می تواند نقش داشته باشد. علت اصلی آن چربی طبیعی بدن و مسدود شدن منافذ پوست است ، اما دلایل تولید بیش از حد چربی و التهاب متعاقب آن می تواند از هورمون ها گرفته تا عفونت های کوچک باشد.

در حالی که آکنه های شدید معمولاً از نظر درمان به لیفتینگ دارویی سنگین نیاز دارند ، شما می توانید با استفاده موضعی ، لکه های ملایم را بهبود ببخشید.خاطر نشان می سازد ،پیش از هر اقدام خود سرانه با یک پزشک ویا مشاورمتخصص پوست مشورت نمایید.

مرور ادامه

بهترین و بدترین محصولات  زیبایی برای پسوریازیس

پسوریازیس و روش‌های کنترل آن ،،،مواد رایج موجود در پاک کننده ها ، شامپوها و محصولات مراقبت از پوست می توانند به درمان پسوریازیس شما کمک کنند ، اما سایر مواد ممکن است فقط به تحریک بیشترپوست منجر شوند. در اینجا بررسی های علمی وتحقیقی در خصوص تاثیر گذار ترین مواد برای شما آورده شده ،این تحقیق در سال ۲۰۱۳ توسط بت دبلیو اورنشتاین و دکتر فرخ سهرابی انجام شده است.

مرور ادامه

تحقیقات در خصوص روغن آرگان خالص

برای بیش از ۸۰۰ سال، ساکنان بومی کشور مراکش و کاشفان در این ناحیه بر فواید استفاده موضعی و خوراکی روغن آرگان خالص تاکید می کنند. روغن آرگان خالص از میوه درخت Argania spinosa به دست می آید، آرگانیا اسپینوزا یک درخت بومی با رشدی کم در اقلیم خشک جنوب غربی مراکش و همچنین استان تندوف کشور الجزایر در غرب ناحیه مدیترانه است. برای سالیان طولانی، مردم نواحی Essaouira و Souss-Massa-Draa در کشور مراکش اولین کسانی بودند که از تولید و مصرف روغن آرگان بهره می بردند. با تلاش های گسترده دولت مراکش و با همکاری سازمان های غیر دولتی و بخش خصوصی اکنون روغن آرگان در سراسر جهان به خوبی شناخته شده و در تولید روغن های خوراکی و آرایشی بهداشتی استفاده می شود.
از زمان‌های دور روغن آرگان به خاطر خصوصیات ضد باکتریایی، ضد قارچی و آرایشی و همچنین درمان ناباروری و بیماری‌های قلبی شناخته شده است .روغن آرگان خالص غنی از ویتامین E به خاطر فعالیت ضد پیری، هیدارسیون، و آنتی اکسیدانتی و همچنین درمان عوارضی مانند آکنه، اگزما، پسوریازیس، چین و چروک و خشکی غیر طبیعی پوست مشهور شده است. در حقیقت، روغن آرگان خالص برای درمان این عوارض و همچنین خشکی مو، ریزش مو، التهاب پوست و دردهای مفصلی استفاده می شود. این نوشته بر مصارف موضعی روغن آرگان خالص متمرکز است که به عنوان “طلای مایع” شناخته می¬شود.

مرور ادامه

در این مقاله مراقبت روز مره از پوست خشک را خواهیم آموخت

روش های ساده برای مراقبت از پوست های خشک ،،برای شروع کار استفاده از لایه بردارهای خشن را متوقف کنید ،یک پاک کننده ضد کف را انتخاب کنید ‌،یک مرطوب کننده سبک برای شروع صبح و یک مرطوب گننده روتین شبانه را انتخاب کنید. اگر پوستی خشک و کم آب دارید ، یافتن روال مناسب مراقبت از پوست می تواند به معنای تفاوت بین پوستی ،پوسته پوسته و غیر شاداب و یک چهره راحت و درخشان باشد. متخصصین پوست می گویند: “خشکی پوست به این معنی است که صورت شما نمی تواند آنطور که باید از خود در برابر محیط محافظت کند. وقتی پوست خشک است ، در لایه های بیرونی ترک های ریزی ایجاد می شود و در توانایی آن برای حفظ آبرسانی به طور مناسب تداخل ایجاد می کند.” به همین دلیل انتخاب محصولات مناسب از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. اما در کمال تعجب ، مواردی که باید انتخاب کنید شاید مغایر روش های معمولی باشد که تا کنون برای پوست خود انجام می‌دادید ، بنابر این با آنچه می دانستید آشنا زدایی کنید و روشهای جدید را امتحان کنید . استفاده از لایه بردارهای خشن را متوقف کنید ، دیدن پوسته پوسته شدن ، می تواند برای لایه برداری وسوسه انگیز باشد ،لایه برداری را انجام دهید اما نه خیلی سریع. استفاده از اسکراب های خشن و لایه بردارهای شیمیایی را متوقف کنید ، لایه بردار های شیمیای در نهایت به پوست شماآسیب می رساند ،پوست خود را همانطور که نیاز دارد  آبرسانی کنید. لایه برداری می تواند پوست شما را تحریک کند ، که به نوبه خود باعث پوسته پوسته شدن بیشتر آن می شود. اگر باید لایه برداری کنید ، از لایه بردار سبک استفاده کنید. در زمان چلوکش کردن برنج   مانده آب برنج را در یک شیشه ریخته ودر داخل یخچال قرارداده ودر طول هفته روی پوست مالیده و بعد از چند دقیقه به آرامی بشوید.آب برنج حاوی مواد آریزانول است. آریزانول مانع از پیری پوست شده و اشعه ماورای بنفش خورشید را جذب می کند. آریزانول گردش خون را بهبود بخشیده، ترشحات پوستی را افزایش داده و سلول های مرده پوست را از بین می برد.

مرور ادامه

مراقبت از پوست در هوای آلوده ،،افزایش آلودگی هوا طی سالهای گذشته تأثیرات عمده ای روی پوست انسان داشته است. آلاینده های مختلف هوا مانند اشعه ماور بنفش ، هیدروکربن های معطر ، ترکیبات آلی فرار ، اکسیدها ، ذرات معلق ، دود سیگار، دود ناشی از سوخت خودروها و سوخت مازوت در نیروگاه ها بر روی پوست تأثیر مخرب می گذارند، دی اکسید نیتروژن ، آلاینده ای که در نتیجه گازهای گلخانه‌ای تولید می شود ، می تواند منجر به تشکیل لکه های تیره روی پوست شود. زیرا پوست خارجی ترین مانع است. اگرچه پوست انسان به عنوان یک محافظ بیولوژیکی در برابر مواد شیمیایی پیش اکسیداتیو و آلاینده های فیزیکی هوا عمل می کند ، قرار گرفتن طولانی مدت یا تکراری در معرض سطح بالای این آلاینده ها ممکن است تأثیرات منفی زیادی بر روی پوست بگذارد. قرار گرفتن در معرض اشعه ماورا بنفش با پیری خارجی پوست و سرطان های پوست ارتباط دارد. دود های ناشی از سوخت های فسیلی مانند ،بنزین ، نفت ، گاز ، مازوت… به پیری زودرس و افزایش شیوع پسوریازیس ، آکنه و سرطان پوست کمک می کند. همچنین در بیماری های پوستی آلرژیک مانند اگزما نقش موثری دارد. هیدروکربن های پلی آروماتیک با پیری خارجی پوست ، رنگدانه سازی ، سرطان ها و فوران های پوستی در ارتباط هستند.. با توجه به افزایش سطح آلودگی هوا و اثرات مخرب آن بر روی پوست ،از طرفی کم تاثیر بودن تصمیم ما در کاهش این آلودگی ها ، توصیه می شود از روش برای محافظت از پوست در برابر اثرات آلودگی هوا آگاه و بهره مند شویم .

مرور ادامه

روغن آرگان خالص با ویژگی های منحصر بفرد خود، مدت زمان کوتاهی است که در بازار ایران معرفی و شناخته شده است. در سال ۱۳۹۲برای اولین بار روغن آرگان خالص توسط شرکت روغن طلای آسیا از کشور مراکش وارد ایران شده و در منطقه آزاد چابهار بسته بندی گردید، استفاده از روغن آرگان خالص در محصولات دیگر، نظیر شامپو ، کرم و صابون ، موجب معرفی بیشتراین محصول گردید ، محصولاتی که اقبال زیاد نسبت به آنها وجود داشته و تقاضا برای مصرف آنها زیاد باشد ، از طرفی محدودیت در تولید و عرضه نیز وجود داشته باشد، همواره برای  عده ای که تنها به منافع خود فکر می کنند، و  جایگاه و اصالتی در بازار کار ندارند راه تقلب را باز می گذارد ، عدم آگاهی مصرف کننده نسبت به محصول و از طرفی تمایل به خرید ارزان ،فرصت تقلب را در اختیار سوداگران قرار می دهد. همانطور که از نام روغن آرگان خالص مراکشی مشخص است ،این محصول فقط در کشور مراکش تولید می‌شود، در سال های اخیر درخت آرگان بصورت آزمایشی در کشور اسراییل هم در حال کشت و تولید می باشد. مرور ادامه

کرم آرگان الکسیر

کرم آبرسان و مرطوب کننده آرگان الکسیر تاکنون سعی کرده‌ایم در مقالات مختلف علمی پژوهشی خواص معجزه آسای روغن آرگان خالص روی پوست و مو را برای شما شرح بدهیم ،روغن آرگان خالص با وجود اسید لینولئیک که سرشار از ویتامین E می باشد به یک ترمیم کننده بسیار قوی  تبدیل شده است. از طرفی وجود اومگا ۶ و ۹ همچنین ویتامین A فراوان ،روغن آرگان خالص را به بهترین محافظ پوست در مقابل عوامل طبیعی  چون سرما و گرما مبدل ساخته است، خواص منحصر بفرد روغن آرگان خالص زمانی که در کنار روغن نارگیل،شی باتر و کره کاکائو قرار می گیرد چندین برابر می گردد ،خواص روغن نارگیل از سال های دور شناخته شده است، روغن نارگیل حاوی مقادیر بالای لوریک اسید است که یک اسید چرب اشباع شده با خاصیت ضد میکروبی است. دیده شده که لوریک اسید تورم ناشی از آکنه را کاهش می دهد و همین باعث شده برخی مدعی شوند که لوریک اسید موجود در روغن نارگیل به داشتن پوستی روشن کمک می کند.

مرور ادامه

شناخت روغن آرگان خالص

چرا روغن آرگان خالص را پیشنهاد می‌دهیم ،،روغن آرگان خالص با توجه به نوع تهیه و روش استخراج به دو نوع آرایشی و خوراکی تقسیم می­‌شود. روغن آرگان خالص آرایشی، از دانه های کمتر رسیده شده تهیه می گردد، نوع آرایشی آن طعم تلخ دارد اما قابل استفاده به عنوان خوراکی هم می­‌باشد. روغن آرگان خالص خوراکی از دانه های رسیده شده تهیه می گردد . در روش تهیه روغن آرگان خالص خوراکی، ابتدا دانه های درخت آرگان را از پوسته سخت هسته آرگان جدا می‌کنند،دانه های پوست کنده شده را ابتدا تف داده و پس از سرد  شدن روغن آنرا به روش پرس سرد ویا به روش صنعتی استخراج می‌نمایند، روغن آرگان خوراکی خالص بدلیل تف دادن دانه ها به رنگ قهوه‌ای در آمده و طعم آجیلی دارد،که طعم بسیار مطلوبی می‌باشد. روغن آرگان خالص خوراکی را نباید برای مصارف آرایشی و بهداشتی استفاده کرد، با توجه به تغییر رنگ و طعم و بوی روغن آرگان خالص خوراکی احتمال تقلب در روغن آرگان خالص خوراکی بیشتر از روغن آرگان خالص آرایشی می باشد ، بخاطر همین روغن آرگان خالص خوراکی را به هیچ وجه نباید روی پوست و مو استفاده کرد..

مرور ادامه

با روغن آرگان خالص بیشتر آشنا شویم

برای بیش از ۸۰۰ سال ساکنان بومی کشور مراکش و کاشفان در این ناحیه بر فواید استفاده موضعی و خوراکی روغن آرگان خالص تاکید می‌کنند. روغن آرگان خالص از میوه درخت Argania spinosa به دست می‌آید، آرگانیا اسپینوزا یک درخت بومی با رشدی کم در اقلیم خشک جنوب غربی مراکش و همچنین استان تندوف کشور الجزایر در غرب ناحیه مدیترانه است. برای سالیان طولانی، مردم نواحی Essaouira و Souss-Massa-Draa در کشور مراکش اولین کسانی بودند که از تولید و مصرف روغن آرگان خالص بهره می‌بردند. با تلاش های گسترده دولت مراکش و با همکاری سازمان های غیر دولتی و بخش خصوصی اکنون روغن آرگان خالص در سراسر جهان به خوبی شناخته شده و در تولید روغن های خوراکی و آرایشی بهداشتی استفاده می‌شود.
از زمان‌های دور روغن آرگان خالص به خاطر خصوصیات ضد باکتریایی، ضد قارچی و آرایشی و همچنین درمان ناباروری و بیماری‌های قلبی شناخته شده است .روغن آرگان خالص غنی از ویتامین E به خاطر فعالیت ضد پیری، هیدارسیون، و آنتی اکسیدانتی و همچنین درمان عوارضی مانند آکنه، اگزما، پسوریازیس، چین و چروک و خشکی غیر طبیعی پوست مشهور شده است. در حقیقت، روغن آرگان خالص برای درمان این عوارض و همچنین خشکی مو، ریزش مو، التهاب پوست و دردهای مفصلی استفاده می‌شود. این نوشته بر مصارف موضعی روغن آرگان خالص متمرکز است که به عنوان “طلای مایع” شناخته می‌شود.

مرور ادامه

مقاله از سحر سنگسری : کارشناس پوست و مو

مزایا و عوارض احتمالی روغن آرگان خالص اصل برای پوست، مو و ناخن ، آیا از مزایا و عوارض احتمالی روغن آرگان خالص که از آن برای پوست و مو  استفاده می‌کنید اطلاع دارید؟ جوانب مثبت و منفی روغن آرگان چیست؟ در این مقاله، مزیت ها و مشگلات احتمالی روغن آرگان خالص را توضیح می‌دهم. همچنین واکنش‌های آلرژیک روغنMoroccan را هنگام استفاده بر روی پوست توضیح خواهم داد. مرور ادامه

تهیه روغن آرگان خالص

روش شناخت و تهیه روغن آرگان خالص نوعی روغن مفید و موثر برای زیبایی بیشتر پوست و مو می‌باشد، روغن آرگان خالص می‌تواند تاثیرات مثبت زیادی روی جوانسازی پوستتان بگذارد، در این مقاله با خواص مفید روغن آرگان خالص بیشتر آشنا شوید

روغن آرگان خالص که به آن «طلای مایع» هم می‌گویند، از هسته میوه درخت آرگان به دست می‌آید. درخت آرگان، بومی مراکش با عمری حدود ۲۰۰ سال است، اما حداقل ۵۰ ۳۰ سال طول می کشد تا این درخت میوه بدهد و همین محدودیت رویش جهانی و دیر به بار نشستن درخت آرگان است که باعث کمیاب شدن و بالارفتن شدید قیمت روغن آرگان خالص در سراسر جهان شده است.این روزها خیلی ها در زمینه روغن‌های گیاهی و فواید آن به این نتیجه رسیده‌اند که حجم بالای ویتامین های A و E موجود در روغن آرگان خالص، باعث شده این محصول دست کم توسط بعضی ها، به عنوان معجزه گری برای درمان عفونت های پوستی، نیش حشرات، زخم ها و بثورات پوستی در سطح جهان مطرح شود. مرور ادامه