Skip to main content

فواید و ترکیبات کره کاکائو برای مو، پوست، صورت و لب ها

 ترکیبات کره کاکائو و فواید آن برای مو، پوست، و لب ها ، کاکائو شامل کافئین، آناندامید، تئوبرومین، فلاونوئیدها، پروتئین، گوگرد، منیزیم، تریپتوفان و پلی فنلها است. همچنین دارای اسیدهای چرب مانند اسید پالمیتیک، اسید اولئیک، اسید استریک، اسید میریستیک، اسید آراشیدیک، اسید لینولئیک، اسید لوریک، گلیسیرید و استیگمسترول می باشد.. از کره کاکائو به عنوان یک نرم کننده لب، براق کننده لب و رژ لب استفاده می کنند. کره کاکائو از چسبندگی و کشیدگی لب ها پیشگیری می کندکره کاکائو رطوبت پوست خشک را تامین کرده و از خارش آن جلوگیری می کند. زخم ها و ترک های پوست را کاهش می دهد و حالت الاستیکی پوست را حفظ می‌کند. آنتی اکسیدان‌های موجود در کره کاکائو، می‌توانند پوست و مو را نیز تقویت کنند.

IMG 20201116 WA0062

کره کاکائو چیست

مطالعات اندکی نشان می دهند که کره کاکائو در مبارزه با فیبروملیژیا، پسوریازیس، افسردگی، فشار خون بالا و آرتریت موثر است. روغن کاکائو اگر با شی باتر و روغن آرگان خالص مخلوط شود معجزه گری است که برای پوست ،مو و لب‌های شما معجزه می‌کند.

 کره کاکائو خالص که به عنوان روغن تئوبروما نیز شناخته می‌شود، از دانه کاکائو استخراج می‌شود و برای ساخت شکلات و برخی لوازم آرایشی و بهداشتی، پماد و دارو مورد مصرف قرار می‌گیرد. بویی بسیار شبیه به عطر و طعمش مانند دانه کاکائو است. روغنی که از درخت کاکائو به طور سنتی گرفته می شده، برای مصارف دارویی توسط افراد آزتک و مایاها مورد استفاده قرار می‌گرفته است. روغن آن نیز به لطف خواص درمانی و مواد مغذی که دارد، مورد استفاده قرار می‌گیرد. یک مطالعه نشان داده است ، پلی فنول های کاکائو به افزایش متابولیسم لیپیدها مربوط می‌شوند و حملات قلبی را کاهش می‌دهند. در مطالعه ای که در سال ۲۰۰۹ انجام گرفت، ۴۷ بیمار پس از استفاده از کاکائو، از لحاظ قلبی عروقی، علائم قابل توجهی را نشان دادند. از این گذشته، برای کاهش سطح کلسترول، بهبود لخته شدن خون، عملکرد عروق کرونر، حساسیت به انسولین و افزایش سطح کلسترول خوب یا HDL نیز مفید است. تقویت سیستم ایمنی بدن ،آنتی اکسیدان های موجود در کره کاکائو می‌توانند سیستم ایمنی بدن را افزایش دهند؛ زیرا آنها با رادیکال های آزادی که باعث بیماری می شوند به مبارزه می‌پردازند. آکره کاکائو همچنین باعث تقویت ایمنی بدن از طریق از بین بردن التهاب، آسیب DNA و کاهش خطر ابتلا به سرطان، خستگی، بیماری های قلبی عروقی و جهش های سلولی می شود.   در این مقاله بیشتر به خواص آرایشی و بهداشتی و مراقبت و درمان کره کاکائو در پوست و مو اشاره شده است .

کاهش التهاب

با توجه به وجود آنتی اکسیدان ها و مقدار زیادی اسیدهای چرب، کره کاکائو می‌تواند التهاب ناشی از زخم را کاهش داده و یک درمان فوق العاده برای مقابله با مشکلات پوستی مختلف مانند اگزما، بثورات، پسوریازیس و غیره باشد. حضور اسیدهای چرب و خواص آنتی اکسیدانی در کره کاکائو می‌تواند باعث کاهش التهاب پوست، نیز بشود. بنابراین، بهتر است از کره کاکائو به صورت روزانه برای مبارزه با التهاب استفاده کنید. بهبود در عملکرد شناختی کره کاکائو برای بهبود عملکرد شناختی و سلامت مغز از طریق مکانیسم های غیر مستقیم و مستقیم مفید واقع شده است.

مرطوب کننده قوی

 کره کاکائو خالص ، قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید ممکن است برای پوست شما مضر باشد. اشعه ماوراء بنفش و لکه های خورشیدی می توانند باعث پیری زودرس شده و منجر به شرایط آزار دهنده پوستی شوند. خوشبختانه، این کر کاکائو می‌تواند به کاهش آفتاب سوختگی کمک کرده و به طور موثر و طبیعی آن را بهبود ببخشد. اگر از آفتاب سوختگی رنج می‌برید، سعی کنید از کره کاکائو ، استفاده کنید. استفاده از روغن بدن حاوی این نوع کره، نیز اثر مشابه با کره کاکائو دارد.

 کره کاکائو به علت دارا بودن اسیدهای چرب مرطوب کننده ای قوی می باشد که پوست را هیدراته نگه می‌دارد. همچنین باعث می‌شود تا پوست (خشک و زبر)، صاف و نرم شود، علاوه بر این، به سرعت و به راحتی جذب پوست می‌شود و پوست را نرم و انعطاف پذیر می‌کند. برای مرطوب کردن پوست، ۱/۲ فنجان کره کاکائو ، شی باتر، روغن آرگان خالص یا روغن نارگیل ارگانیک و ۲۰ قطره اسانس اسطوخودوس را تهیه کنید. سپس، در یک ظرف، تمام مواد بغیر از اسانس اسطوخودوس را ترکیب کنید. ظرف را بر روی آب در حال جوش با حرارت ملایم بگذارید و هم بزنید. پس از آن، از روی حرارت بردارید و اجازه دهید تا سرد شود. روغن اسطوخودوس را به آن اضافه کنید و به مدت یک ساعت در یخچال بگذارید تا سفت شود. سپس با یک همزن دستی به مدت ده دقیقه آن را هم بزنید و دوباره به مدت ۱۵ دقیقه در یخچال بگذارید. در نهایت، در ظرف را بسته و در مکان سردی قرار دهید و در صورت نیاز از آن استفاده کنید.

IMG 2416 scaled

مبارزه با علائم پیری

کره کاکائو به خاطر داشتن ترکیبی از پلی فنول ها، می تواند نشانه های پیری را از بین ببرد. کره کاکائو باعث می‌شود تا پوست، جوانی و شادابی خود را حفظ کند. کره کاکائو حساسیت پوستی ناشی از بثورات و یا درماتیت را تسکین می‌دهد. هنگامی که به طور موضعی بر روی پوست خود استفاده می کنید و یا هنگامی که آن را می خورید، پلی فنول ها باعث افزایش سلامتی شما در داخل و خارج بدن می شوند. همچنین برای جلوگیری از لکه های ناشی از آفتاب، چین و چروک های پنجه کلاغی و چین و چروک ها مناسب است

 ضدآفتاب ملایم و طبیعی

افزایش درخشندگی پوست

 پوست خشک باعث خارش، قرمزی، درد، انقباض و حتی خونریزی و ترک خوردگی می‌شود. کره کاکائو، به عنوان یک مرطوب کننده پوست طبیعی عمل کرده و باعث می‌شود تا پوست همیشه هیدراته بماند. چربی اشباع شده در کره کاکائو، توسط پوست جذب شده و برای مدت طولانی روی پوست شما باقی می ماند، در نتیجه باعث ترمیم پوست خشک و ترک خورده می‌شود. کره کاکائو به عنوان یک محافظ بر روی پوست شما عمل می‌کند، از این رو، باعث محافظت پوست از عوامل خارجی می‌شود.

پوست شما غالبا در معرض شرایط خارجی قرار دارد و مستقیما با گرما، سرما، اشعه خورشید و دیگر عوامل محیطی در تماس می‌باشد، همچنین ممکن است دچار بریدگی و کبودی نیز بشود. بنابراین، مراقبت از پوست، برای سلامتی کلی مهم است. به این منظور، کره کاکائو جامد را در کف دست قرار دهید. سپس، به آرامی مالش دهید تا ذوب شود و با کمک انگشتانتان، پوست خود را ماساژ دهید. کره کاکائو تسکین دهنده جوش، سوختگی و عفونت، خاصیت آرام بخشی و تسکین سوختگی، زخم و بثورات پوستی را دارد و برای پوست مفید می‌باشد. به سادگی، مقداری کره کاکائو خالص را به منطقه آسیب دیده بزنید تا پوست خود را بازسازی کنید. مراقب باشید ، کره ای کاکائوی که استفاده می کنید خالص باشد و عاری از هر گونه عطر، الکل یا سایر مواد افزودنی باشد زیرا پوست را حساس تر و التهاب آن را بیشتر می کند.

جلوگیری از خشکی پوست

کرم کره کاکائو ،شی باتر و روغن آرگان خالص

این محصول برای اولین بار در ایران توسط شرکت روغن طلای آسیا و بصورت کاملا خانگی و غیر صنعتی از محصولات خالص که توسط شرکت روغن طلای آسیا ازکشور مراکش وارد می شود تهیه و بصورت محدود وسفارشی بفروش می رسد جهت اطلاعات بیشتر با مشاوران ما تماس ویا به پیج اینستاگرام مراجعه فرمایید

تلفن های مشاوره ۰۲۱ ۸۸۶۶۳۹۶۳، ۸۸۶۶۳۹۶۴ اینستا گرام: _ arganole

IMG 1732 scaled

2 دیدگاه برای “ترکیبات کره کاکائو و فواید آن برای مو، پوست، و لب ها”

  1. avatar

    سلام وقت بخیر
    ما صابون دست ساز تولید میکنیم
    به نظر شما آیا صابون هایی که بر پایه این روغن ساخته میشوند با توجه به قیمت بالا بازار خود را دارند؟

    1. avatar

      سلام روز بخیر صابون های با ترکیب آرگان از آنجا که قیمت بالای دارند مشتری مخصوص خودش رادارد