Skip to main content

کرم آرگان الکسیر

کرم آبرسان و مرطوب کننده آرگان الکسیر تاکنون سعی کرده‌ایم در مقالات مختلف علمی پژوهشی خواص معجزه آسای روغن آرگان خالص روی پوست و مو را برای شما شرح بدهیم ،روغن آرگان خالص با وجود اسید لینولئیک که سرشار از ویتامین E می باشد به یک ترمیم کننده بسیار قوی  تبدیل شده است. از طرفی وجود اومگا ۶ و ۹ همچنین ویتامین A فراوان ،روغن آرگان خالص را به بهترین محافظ پوست در مقابل عوامل طبیعی  چون سرما و گرما مبدل ساخته است، خواص منحصر بفرد روغن آرگان خالص زمانی که در کنار روغن نارگیل،شی باتر و کره کاکائو قرار می گیرد چندین برابر می گردد ،خواص روغن نارگیل از سال های دور شناخته شده است، روغن نارگیل حاوی مقادیر بالای لوریک اسید است که یک اسید چرب اشباع شده با خاصیت ضد میکروبی است. دیده شده که لوریک اسید تورم ناشی از آکنه را کاهش می دهد و همین باعث شده برخی مدعی شوند که لوریک اسید موجود در روغن نارگیل به داشتن پوستی روشن کمک می کند.

مرور ادامه

فواید و ترکیبات کره کاکائو برای مو، پوست، صورت و لب ها

 ترکیبات کره کاکائو و فواید آن برای مو، پوست، و لب ها ، کاکائو شامل کافئین، آناندامید، تئوبرومین، فلاونوئیدها، پروتئین، گوگرد، منیزیم، تریپتوفان و پلی فنلها است. همچنین دارای اسیدهای چرب مانند اسید پالمیتیک، اسید اولئیک، اسید استریک، اسید میریستیک، اسید آراشیدیک، اسید لینولئیک، اسید لوریک، گلیسیرید و استیگمسترول می باشد.. از کره کاکائو به عنوان یک نرم کننده لب، براق کننده لب و رژ لب استفاده می کنند. کره کاکائو از چسبندگی و کشیدگی لب ها پیشگیری می کندکره کاکائو رطوبت پوست خشک را تامین کرده و از خارش آن جلوگیری می کند. زخم ها و ترک های پوست را کاهش می دهد و حالت الاستیکی پوست را حفظ می‌کند. آنتی اکسیدان‌های موجود در کره کاکائو، می‌توانند پوست و مو را نیز تقویت کنند.

مرور ادامه

نحوه استفاده از کره shea برای مو و پوست شما

نحوه استفاده از شی‌باتر برای پوست و مو اگر پوست مرطوب شده و موهای سالم را دوست دارید (و چه کسی اینطور نیست) ، شی‌باتر قطعاً باید در کیف لوازم آرایش و زیبایی شما باشد. این ماده طبیعی فوق العاده می تواند پوست خشک و موهای زبر شده را به یکدست و نرم تبدیل کند. مطمئن نیستید که کره shea دقیقا چیست و چگونه کار می کند؟ در اینجا سعی می کنیم، به اختصارآنچه شما باید در مورد کره شیا طبیعی بدانیدبرای شما توضیح بدهیم.
IMG 2416 scaled
کره شیا یا شی‌باتر چیست؟

کره شیا یا شی‌باتردر بسیاری از کشورها در آفریقا ، مانند غنا ،گامبیا ، سودان و بورکینا فاسو ، در بین سایر کشورها کشاورزی می شود. شی‌باتر از دانه های درخت شاا (یا کارایت) گرفته می شود. شی‌باتر مملو از اسیدهای چرب مفید مانند اسیدهای استرئیک ، اولئیک و لینولئیک و همچنین ویتامین ها ، مواد معدنی و کاتچین ها است. هر دو شکل تصفیه شده و غیرقابل تصفیه از کره shea وجود دارد ، شی‌باتر بدلیل بوی بسیار تندی که دارد برای قبل استفاده بودن بصورت خالص ،ابتدا تصفیه شده و سپس مورد استفاده قرار می‌گیرد ،کره شیا تصفیه نشده برنگ زرد و دارای بوی تند بوده و کره شیا تصفیه شده برنگ سفید و فاقد بو می باشد. کره شیا هم برای پوست و هم برای موهای شما فواید زیادی دارد.

مرور ادامه

شی‌باتر shea butter

شی‌باتر، شفای موهای آسیب دیده shea butter ، از زمان کلئوپاترا در مصر (یک قرن پیش از میلاد) کاروان‌ها، کوزه‌های رسی حاوی کره‌ ارزشمند شی‌باتر shea butterرا برای مصارف آرایشی حمل می‌کردند. تخت‌های مراسم تشییع جنازه ی پادشاهان پیشین از چوب درختان شیا کنده کاری می‌شد. برای اولین بار در حدود هزاران سال پیش از ویژگی شی‌ باتردر ترمیم و درمان پوست استفاده می‌شده است. تاریخچه ی شی‌باتر shea butter به عنوان یک کالای گرانب‌ها احتمالا به دوره ی مصر باستان برمی‌گردد ، در آنجا از این کره برای محافظت از پوست و مو در برابر آفتاب سوزان و بادهای گرم و خشک بیابان ها و دشت های آفریقا استفاده می شده است. مرور ادامه