Skip to main content

روغن آرگان خالص با محصولات حاوی روغن آرگان چه تفاوت های دارد


*روغن آرگان چیست*

درخت اسپینوسا که تنها در مراکش و معدود نقاط دیگری در شمال آفریقا یافت می شود، در سال های اخیر اهمیت ویژه ای یافته است. از دانه های این درخت، روغن آرگان گرفته می شود که به دلیل خواص شفابخشی که دارد اکسیر طلایی لقب گرفته است.
روغن آرگان به دلیل محدودیت تولید و تقاضای فراوانی که برایش وجود دارد از گرانترین روغن های جهان است که در دو زمینه ی آرایشی و خوراکی استفاده می شود.
روغن آرگان خالص سرشار از اسیدهای چربی چون اسید لینولئیک و اسید هیالورونیک است که حاوی ویتامین E فراوان می باشد خاصیت ضد پیری پوست، مرطوب کنندگی و آنتی اکسیدان بودن روغن آرگان به سبب وجود این اسیدهای غیر اشباع می باشد.
در تحقیقات علمی ثابت شده است که این روغن می تواند آسیب های پوستی ناشی از افزایش سن را که موجب از دست رفتن آب پوست و نیز انعطاف پذیری پوست می شود، ترمیم کند.روغن آرگان یک آنتی اکسیدان طبیعی است و می تواند اکسیژن رسانی درون سلولی را افرایش دهد. این عمل منجربه خنثی شدن رادیکال های آزاد او و حفظ نرمی بافت ها می شود.
همچنین روغن آرگان منبع سرشاری از ویتامینE و A، امگا ۳ و امگا ۶ و قدری امگا ۹ است.این ترکیبات هم خاصیت آنتی اکسیدانی را افزایش می دهند هم باعث می شوند روغن آرگان فواید کم نظیر و شفابخشی برای پوست و مو داشته باشد.


* محصولات حاوی روغن آرگان *

امروزه تولید کنندگان محصولات آرایشی با پی بردن به خواص معجزه آسای روغن آرگان و تاثیرات آن روی پوست و مو وهمچنین تقاضای بازار تصمیم به تولید محصولاتی که حاوی روغن آرگان می باشد گرفته اند ،انواع مرطوب کننده ها، لوسیونهای بدن، شامپوهای تقویت کننده، ماسک های مو، سرم مو، کرم های جوان سازی و … که حاوی روغن آرگان می باشند از این دسته محصولات می باشند.
در حال حاضر در بازرا محصولاتی موجود هستند که اگر به ترکیبات آنها توجه نماییم، روغن آرگان از کم ترین درصد برخوردار است اما در تبلیغات محصول، وجود روغن آرگان در آن و هزینه ی نسبتا مناسب آن به شدت تاکید شده است. این امر موجب تشویق مصرف کننده به استفاده ازاین محصولات می شود اما کافیست تا یکبار از این محصولات استفاده کنید؛ متوجه خواهید شد که هیچ تفاوتی با دیگر محصولات موجود در بازار ندارد.
تلفن های مشاوره رایگان ۴-۰۲۱۸۸۶۶۳۹۶۳

روغن آرگان به این دلیل که فقط در کشور مراکش تهیه می شود ،از گرانقیمت ترین روغن های جهان می باشد. پس می توان نتیجه گرفت اگر تولیدکنندگان بخواهند درصد قابل توجهی از روغن آرگان را در محصولات خود استفاده نمایند به نحوی که مصرف کننده نتیجه ی مطلوب را از محصولات بدست آورد، هزینه ی محصول نسبت به آنچه که در حال حاضر در بازار میبینیم بسیار متفاوت خواهد بود.
از طرفی همین محصولات با همان درصد کم روغن آرگان سود قابل توجهی را برای فروشندگان به همراه دارند.
به عنوان مثال “لوسیون بدن حاوی روغن آرگان” که به اسم روغن آرگان خالص با قیمتی بسیار پایین و قابل توجه در بازار به فروش می رسد در ترکیبات آن بالاترین درصد به ماده ی پارافین تعلق دارد و پایین ترین درصد به روغن آرگان. در این بین مواد دیگری همچون اسانس، ماده ی نگهدارنده، کاپریک تری گلیسیرید و کاپریلیک هم در محصول وجود دارد. می توان متوجه شد که این ترکیبات، ساده ترین انتظار مصرف کننده از این محصول که مرطوب کنندگی بالا و نرمی پوست می باشد را نمی تواند تامین کند.
علاوه بر این موارد می توان به ظاهر و بسته بندی نامناسب و عدم پشتیبانی از خرید نیز اشاره کرد.


* چرا روغن آرگان خالص *

آیا محصولات حاوی روغن آرگان همان تاثیر روغن آرگان خالص و تازه را دارا می باشند؟
پاسخ به این سوال مستلزم این است که تاثیرات روغن آرگان خالص و تازه و ترکیبات آن را بدانیم. ترکیبات تاثیرگذار روغن آرگان شامل ویتامین E و A ، اسیدهای چرب غیر اشباع (هیالورونیک اسید، اولئیک اسید و لینولئیک اسید) و اُمگا ۶،۳ و ۹ می باشد. استفاده ی منظم و مداوم از روغن آرگان موجب سلامت پوست، مو و ناخن می گردد. همانطور که قبلا اشاره شد چون از تازه و خالص بودن روغن آرگان استفاده شده در محصول اطلاعاتی نداریم،از طرفی میزان روغن آرگان موجود در فرمول های داده شده بسیار ناچیز و تقریبا بی تاثیر می باشد. روش متداول در همه مراکز خوب پوست و موی اروپا و آمریکا تهیه این ترکیبات از مواد تازه و قابل دست یابی می باشند، چرا که در این صورت هم از تازه بودن مواد اطلاع داریم هم اینکه بسته به نیاز پوست و مو و یا ناخن که در افراد مختلف متفاوت می باشد می توانیم روغن آرگان خود را که از خالص بودن آن اطمینان کافی داریم، استفاده کنیم. کافی است روزانه نیم ساعت برای خود وقت بگذاریم و در کنار مشغله ی زیاد و صرف انرژی برای دیگران، کمی هم به سلامت و شادابی خود اهمیت دهیم. در پایان ضمن راهنمایی برای تشخیص روغن آرگان خالص، شما را با ماسک های خانگی و طبیعی ساخته شده با روغن آرگان خالص و تازه، مناسب برای پوست و مو، آشنا خواهیم کرد.

تلفن های مشاوره رایگان ۴-۰۲۱۸۸۶۶۳۹۶۳

*ویژگی ها و تاثیرات روغن آرگان خالص *
روش های تشخیص روغن آرگان خالص اصل
** نفوذ و جذب خیلی سریع
** رنگ زرد متمایل به طلایی روغن
** کشور تولید کننده
** عطر و بوی غیر اسانسی
** غلظت و چسبندگی در حد روغن های گیاهی خوراکی
*تاثیرات روغن آرگان خالص*
تاثیر روغن آرگان خالص بر روی پوست:
۱. پیشگیری از ایجاد چروک و ضد افتادگی پوست ناشی از افزایش سن
۲. تقویت کلاژن سازی و ترمیم بافت سلول
۳. مرطوب کننده و آب رسان قوی برای پوست های خشک
۴. ترمیم سوختگی های پوست ناشی از لیزر و آفتاب
۵. متعادل کننده ی PH و چربی پوست
۶. بستن منافذ باز پوست
۷. برطرف کننده ی لک پوست ناشی از آفتاب و بارداری
۸. از بین برنده ی جای آکنه، زخم و اسکار
نحوه ی مصرف:
پوست خود را تمیز نموده سپس چند قطره روغن آرگان خالص را بر روی پوست صورت و گردن به مدت حداکثر ۵ دقیقه ماساژ دهید. به دلیل جذب بالاتر سلول های پوست در شب، بهتر است این کار را در شب و قبل از خواب انجام دهید.
تاثیر روغن آرگان خالص بر روی شادابی مو:
۱. محافظت کامل از مو
۲. رفع شکنندگی و موخوره
۳. تقویت موهای آسیب دیده ناشی از رنگ، دکلره،مواد شیمیایی و حرارت
۴. افزایش شفافیت، شادابی، حجم و استحکام مو
۵. محرک رشد مو
۶. کاهش و جلوگیری از ریزش “غیر طبیعی” مو
نحوه ی مصرف:
* دو بار در هفته ۲۰ دقیقه پیش از شست و شو ، بر روی پوست سر ماساژ دهید. این روش موجب تقویت مو ها از ریشه و متعادلی نمودن چربی پوست سر بسیار مؤثر می باشد.
** همچنین می توانید پس از شست و شو و پس از براشینگ موها از این محصول بر روی ساقه ی مو چند قطره استفاده نمایید تا شفافیت و نرمی ابریشمی را تجربه نمایید.
تاثیر روغن آرگان خالص بر روی سلامت ناخن
۱. افزایش استحکام ناخن
۲. حفظ چربی و رطوبت ناخن
۳. ترمیم ناخن های آسیب دیده بر اثر استفاده از مواد شیمیایی
۴. پیش گیری از شکنندگی و لایه لایه شدن ناخن ها
۵. تقویت رشد ناخن و براقی آن
۶. ترمیم زخمهای پس از مانیکور و کاشت ناخن که در اطراف ناخن ایجاد می گردد.
نحوه ی مصرف:
هر شب یک تا دو قطره بر روی ناخن و دست ها ماساژ داده شود.

تلفن های مشاوره رایگان ۴-۰۲۱۸۸۶۶۳۹۶۳

یک پاسخ به “روغن آرگان خالص با محصولات حاوی روغن آرگان چه تفاوت های دارد”

  1. avatar

    ممنون بابت اطلاعات کامل و جالبتون