Skip to main content

محمد عقیلی ۱۴ تیر ۱۳۹۵ ۶ بنیتا

چگونه رشد موهایتان را افزایش دهید؟ اگر دارویی وجود داشت که می‌توانست رشد موها را افزایش دهد قطعا خبر وجود چنین محصولی تمام دنیا را منفجر می‌کرد. اما تا زمانی که چنین دارو یا محصولی کشف شود، سلامتی، سبک زندگی و بهداشت و مراقبت از مو می‌توانند سلامتی موهای شما را بهبود ببخشند. با اینکه دوره رشد مو دوره ثابتی است، اما تغییر این روند می‌تواند در استحکام و رشد ریشه موی شما تاثیر گذار باشد.

منابع غذایی‌تان را مدیریت کنید

منابع غذایی که روزانه مصرف می‌کنید بر روند رشد و استحکام موهایتان تاثیر دارند. در یکی از مقاله‌های مجله “Allure”، آقای فردریک برانت، متخصص زیبایی نوشته بود که بیوتین با افزایش طول فولیکول مو و تحریک سلول‌ها باعث بهبود رشد سالم و طبیعی مو می‌شود. روزانه سعی کنید ۵۰۰۰ میکروگرم بیوتین مصرف کرده یا رژیم غذایی مقوی شامل مغز دانه ها، آووکادو و ماهی آزاد (سالمون) مصرف کنید. غذاهای حاوی ویتامین B6 مانند کلم پیچ و کلم بروکلی و غذاهای حاوی ویتامین B12 مانند ماهی و لبنیات جزو مواد مغذی در سلامت و بهداشت مو به شمار می‌آیند.

از آسیب‌ها دوری کنید

شاید بیان این موضوع نوعی تضاد ایجاد کند، اما اصلاح و پیرایش موهایتان به اندازه نیم‌سانت هر ۸ هفته یک بار نکته کلیدی در داشتن و رسیدن به موهایی بلندتر است. با اینکه پیرایش موها باعث افزایش رشد آنها نمی‌شود، اما ارتباط مداوم با پیرایشگر موهایتان باعث می‌شود که همه چیز تحت کنترل باشد و او بتواند از شکستن موهایتان که نهایتا باعث ایجاد وقفه در رشد می‌شود جلوگیری کند. تا آنجایی که می‌توانید از وسایل گرمایشی که برای مدل دادن به مو استفاده می‌شود دوری کنید، روش‌های رنگ کردن مو با اعمال شاقه و اکستنشن مو را کنار بگذارید و از سشوار هم تا حد امکان استفاده نکنید. موارد ذکر شده باعث آسیب دیدن موهای شما شده و نهایتا با توجه به شکستگی‌ای که در موهایتان ایجاد می‌کنند باعث کوتاه شدن و یا حتی ریزش آنها می‌شوند.

به سمت روش‌های درمانی سالم بروید

بر اساس صحبت‌های خانم فرانچسکا فوسکو که از متخصصین زیبایی به نام در شهر نیویورک هستند، چرب کردن پوست سر با محصولاتی که حاوی روغن‌های مغذی و مقوی مو هستند برای موها مفید است. خانم فوسکو همچنین پیشنهاد می‌کند برای تحریک جریان گردش خون و بهبود رشد موها حتما در روز چندین بار از ماساژهای ۱ الی ۲ دقیقه‌ای روی پوست سر خود استفاده کنید. روغن‌هایی مانند روغن نارگیل، آووکادو و یا زیتون از جمله موادی هستند که علاوه بر سود فراوانی که برای موی سر دارند، جنبه تزیینی هم داشته و شما می‌توانید برای زیبا و براق جلوه کردن موهایتان از آنها استفاده کنید.

به انجام کارهای مفید عادت کنید

مصرف دخانیات از هر نوعش که باشد باعث توقف گردش خون در سر شده و منجر به کاهش رشد مو می‌شود. یکی دیگر از عواملی که باعث افزایش کورتیزول می‌شود استرس و فشار روانی است؛ کورتیزول دلیل عمده ریزش مو به حساب می‌آید. سعی کنید از این عادات بد فاصله گرفته و به سمت عادت‌های خوب روید. همزمان که رژیم غذایی سالمی را دنبال می‌کنید، با تنظیم ساعات خواب، مدیتیشن و ورزش کردن آثار استرس و فشارهای عصبی و روانی را کاهش داده و یا کاملا از بین ببرید. به این نکته توجه داشته باشید که هنگام خواب از بالش‌های ابریشمی استفاده کنید و به هیچ وجه از کش مو استفاده نکنید. در عوض، یک روسری دور موهایتان ببندید تا از شکستگی و ژولیدگی آنها جلوگیری کنید.تلفن مشاوره رایگان  ۰۲۱۸۸۶۶۳۹۶۳ پیج اینستاگرام   _arganole