Skip to main content

محمد عقیلی ۶ تیر ۱۳۹۵ ۶ بنیتا

بعد از پلاتینه کردن مو چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

برای رفع این مشکل برخی از راهکارهای خانم اورا فریدمن، متخصص حوزه مد و آرایش را در قالب پاسخ به این پرسش ارائه می‌دهیم.

پرسش: خانمی هستم که رنگ طبیعی پوستم سبزه است. می‌خواهم بدانم حالا که تصمیم دارم موهایم را بلوند کنم برای محافظت از آنها در برابر آسیب‌های ناشی از پلاتینه کردن در هفته‌های بعد از تغییر رنگ، چه کارهایی باید انجام بدهم؟

پاسخ: فصل بهار دلیل خوب و قانع کننده‌ای است تا موهای خود را به رنگ بلوند مورد نظرتان تغییر دهید. خانم اورا فریدمن برای رسیدن به این مهم، ۶ راهکار را ارائه کرده که با هم به مرور آنها می‌پردازیم:

۱.  در هفته ۱ بار از شامپو استفاده کنید.

با این کار هم بداشت موهای خود را افزایش خواهید داد و هم در هزینه‌هایتان صرفه جویی می‌کنید.

۲. به جای اینکه هر بار به موهای خود حالت دهنده بزنید، از ماسک مو استفاده کنید.

۳. خشک کردن موهایتان با هوله را به آرامی و لطافت انجام دهید و از خشونت در رفتار با مو بپرهیزید.

به جای بستن موهایتان با هوله، آنها را به آرامی خشک کنید تا آب اضافی که در بین موهایتان قرار گرفته خشک شود و اگر هم مقدور بود توصیه می‌شود که موهایتان را در فضای آزاد خشک کنید.

۴. از بالش ابریشمی استفاده کنید.

استفاده از ابن نوع بالش به خاطر ابریشمی بودنش کمک می‌کند تا از شکستگی موهایتان جلوگیری شده و رطوبت و ملایمت آنها حفظ شود. خانم فریدمن تاکید می‌کند: “خانم‌هایی که موهایشان را بلوند می‌کنند بیشتر از هر چیز دیگری به رطوبت نیاز دارند.”

۵. از روغن مو و محافظ‌های حرارتی با رنگ و یا ته‌مایه (سایه) رنگ زرد استفاده نکنید.

استفاده از روغن‌های مرطوب کننده و آبرسان مو از اهمیت زیادی برخوردار است، اما باید از بی‌رنگ بودن این روغن‌ها اطمینان حاصل کنید، چون در غیر این صورت تارهای مویتان رفته رفته در طول زمان به رنگ زرد، تغییر رنگ می‌دهند.

۶. در روزهای آفتابی از روغن نارگیل استفاده کنید.

استفاده از روغن نارگیل نه تنها رایحه بسیار دل انگیزی به موهایتان می‌دهد، بلکه مثل یک کرم ضد آفتاب طبیعی عمل کرده و جذب کلر موهایتان را به حداقل می‌رساند.