Skip to main content

تاریخچه آرایش ،اروپا
نقاشی زن جلوی میز آرایشی‌اش. ۱۸۸۹، هنری دو تولوز-لوترک

در قرون وسطی، رهبران کلیسا آرایش را غیر اخلاقی و گناه می‌دانستند، اما بسیاری از زنان همچنان آرایش می‌کردند. از رنسانس تا قرن بیستم، طبقات اجتماعی پایین‌تر باید در فضای باز و در مشاغل کشاورزی کار می‌کردند، و پوست روشن اروپایی در مواجهه با آفتاب تیره می‌شد. هرچقدر شخصی درجه بالاتری داشت، مدت بیشتری را می‌توانست در تفریح و در داخل خانه‌ ها سپری کند، که باعث می‌شد رنگ پوست وی روشن بماند. بنابراین بالاترین طبقات جامعه اروپایی پوستی به رنگ پریده داشتند، و برای همین مردان و به خصوص زنان سعی می‌کردند بطور مستقیم یا با زدن پودر سفید به صورت خود، پوستشان را روشن‌تر کنند و اشرافی‌تر به نظر برسند. مواد بسیاری برای این منظور استفاده می‌شد؛ از جمله رنگ سفید سربی که شامل آرسنیک بود و باعث مسمومیت و مرگ زنان بسیار می‌گشت. پرتره‌های نیکولاس هیلیارد از ملکه، استایل تاثیر‌گذار وی را نشان می‌دهند. مرور ادامه

شی‌باتر shea butter

شی‌باتر، شفای موهای آسیب دیده shea butter ، از زمان کلئوپاترا در مصر (یک قرن پیش از میلاد) کاروان‌ها، کوزه‌های رسی حاوی کره‌ ارزشمند شی‌باتر shea butterرا برای مصارف آرایشی حمل می‌کردند. تخت‌های مراسم تشییع جنازه ی پادشاهان پیشین از چوب درختان شیا کنده کاری می‌شد. برای اولین بار در حدود هزاران سال پیش از ویژگی شی‌ باتردر ترمیم و درمان پوست استفاده می‌شده است. تاریخچه ی شی‌باتر shea butter به عنوان یک کالای گرانب‌ها احتمالا به دوره ی مصر باستان برمی‌گردد ، در آنجا از این کره برای محافظت از پوست و مو در برابر آفتاب سوزان و بادهای گرم و خشک بیابان ها و دشت های آفریقا استفاده می شده است. مرور ادامه

محمد عقیلی ۶ تیر ۱۳۹۵ ۶ بنیتا

بعد از پلاتینه کردن مو چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

برای رفع این مشکل برخی از راهکارهای خانم اورا فریدمن، متخصص حوزه مد و آرایش را در قالب پاسخ به این پرسش ارائه می‌دهیم.

پرسش: خانمی هستم که رنگ طبیعی پوستم سبزه است. می‌خواهم بدانم حالا که تصمیم دارم موهایم را بلوند کنم برای محافظت از آنها در برابر آسیب‌های ناشی از پلاتینه کردن در هفته‌های بعد از تغییر رنگ، چه کارهایی باید انجام بدهم؟ مرور ادامه

«بسمه تعالی»

*روغن آرگان چیست؟

درخت آرگان که تنها در مراکش و معدود نقاط دیگری در شمال آفریقا یافت می شود، در سال های اخیر اهمیت ویژه ای یافته است. از دانه های این درخت، روغنی گرفته می شود که به دلیل خواص شفابخشی که دارد اکسیر طلایی لقب گرفته است.
روغن آرگان به دلیل محدودیت تولید و تقاضای فراوانی که برایش وجود دارد از گران ترین روغن های جهان است که در دو زمینه ی آرایشی و خوراکی استفاده می شود.
روغن آرگان سرشار از اسیدهای چربی چون اسید لینولئیک و اسید هیالورونیک است که حاوی ویتامین E می باشد. خاصیت ضد پیری پوست، مرطوب کنندگی و آنتی اکسیدان بودن روغن آرگان به سبب وجود این اسیدهاست.
در تحقیقات علمی ثابت شده است که این روغن می تواند آسیب های پوستی ناشی از افزایش سن را که موجب از دست رفتن آب پوست و نیز انعطاف پذیری پوست می شود، ترمیم کند.
روغن آرگان یک آنتی اکسیدان طبیعی است و می تواند اکسیژن رسانی درون سلولی را افرایش دهد. این عمل منجربه خنثی شدن رادیکال های آزاد او و حفظ نرمی بافت ها می شود.
همچنین این روغن منبع سرشاری از ویتامینE و A، امگا ۳ و امگا ۶ و قدری امگا ۹ است.این ترکیبات هم خاصیت آنتی اکسیدانی را افزایش می دهند هم باعث می شوند روغن آرگان فواید کم نظیر و شفابخشی برای پوست و مو داشته باشد.

تفاوت های روغن آرگان خالص و تازه با محصولات حاوی آرگان

* محصولات (حاوی روغن آرگان) موجود در بازار و نوع اثر بخشی آنها * مرور ادامه

شیرپاک‌ کن طبیعی

مواد لازم

خامه کم‌چرب و تازه:  دو قاشق غذاخوری

عسل: دو قاشق غذاخوری

گلاب: یک قاشق غذاخوری

اگر برای پاک کردن آلودگی‌های سطح پوستان به دنبال یک ماده طبیعی هستید این شیرپاک کن خانگی را تهیه کنید. خامه، عسل و گلاب را با هم مخلوط کنید، هم بزنید تا یکدست شود؛ سپس صورتتان را به آرامی با آن پاک کنید. مرور ادامه

نوشیدنهای سم زدا (Detoxdrink)

بامصرف این نوشیدنیها سلولهای بدن از سموم تصفیه شده و بدنبال آن سلولها پالایش یافته، سبب جوان شدن و بهبود کارکرد سلولی و به دنبال آن آرامش جسم و روان می­گردد. از دیگر فواید این نوشیدنیا می­توان به موراد زیر اشاره کرد:

  1.  شفاف شدن پوست
  2. اجابت مزاج راحت
  3. کارکرد بهتر کلیه ­ها و کبد
  4. کاهش استرس
  5. متعادل شدن سطح هورمون های بدن
  6. کاهش یا از بین رفتن تورم های سلولی

و …

چند نوشیدنی ساده برای کاهش وزن، لاغری و سم زدایی بدن:

 ۱.لیمو ترش به همراه آب گرم؛ این نوشیدنی با رفع سستی و تنبلی از سیستم گوارش به کاهش وزن نیز کمک می­کند. مرور ادامه