Skip to main content

تاریخ: خرداد ۱۲, ۱۳۹۵خرداد ۱۲, ۱۳۹۵ نویسنده: ستارک

عطر مناسب با سن خانم ها ، بار ها و بارها در مقالات ستارک اشاره کرده ایم که عطرها امری سلیقه ای هستند و می تواند گروه به گروه و فرد به فرد متفاوت باشد. ولی مواردی در این میان به صورت علمی و عمومی شناخته شده و معمولاً در حالت عادی آن را در نظر می گیرند. پیش از این در ” انتخاب عطر مناسب سن آقایان” برخی از این موارد را اشاره کردیم. در بین خانم ها این امر کمی متفاوت است. هرچند که گروه های سلیقه ای مردان را می توان کلاسه بندی تر کرد. گروه های سلیقه ای زنان زیاد قابل تفکیک و نیست و تداخل گروهی و سلیقه ای زیادی دارند. در کل سعی کرده ایم در ادامه به برخی از مطرح ترین نظرات اشاره کنیم. با ستارک همراه باشید!

انتخاب عطر متناسب با سن شما امری است که به حس و حال شما در حال و وضعیت پوست و تغییرات شیمیایی آن بستگی دارد.  ولی در پشت پرده کمپانی ها معمولاً گروه های سنی هدف متفاوت دارند و به وسیله همین موارد و البته تبلیغات و مدیا این امر را به شما هم می قبولانند.

با بالا رفتن سن علایق و سلایق شما دست خوش تغییر می شود. این موضوع در عطر و رایحه هم رخ می دهد. در زنان این امر معمولاً از رایحه های شیرین و میوه ای آغاز شده و به رایحه هایی پیچیده تر منتهی می شود.

نوجوانان و جوانان نزدیک ۲۰ سال

حس کنجکاوی این دوره و شناخت خود از ویژگی های این دوره سنی است. دختران و خانم های این محدوده سنی معمولاً به سراغ بوهای شیرین ، میوه ای و گل دار می روند. برای این گروه سنی افراد مشهور و برندهای آنان اهمیت زیادی دارد و معمولاً الگوی انتخابیشان این افراد و برندهایشان هستند. توجه داشته باشید که پوست خانم ها در این سنین چرب تر از افراد مسن تر است و می تواند در میزان عطر مصرفی کاملاً مناسب باشد.

در حدود ۳۰ سال

با بالا رفتن سن و تجربیات بیشتر و این که با خودتان بیشتر آشنا شده اید. بینی شما هم با تجربه تر شده است! عطری که انتخاب می کنید غیر قابل پیش بینی تر از دوره جوانی است و علاقه دارید که برای مجالس مختلف، عطرهای مختلفی استفاده کنید.  برای مثال برای فضل های مختلف و مهمانی های مختلف.

توجه داشته باشید که برای ماندگاری بیشتر عطر بهتر است که از لوسیون ( روغنی) استفاده کنید. بد نیست عطر های Versace Yellow Diamond و Bvlgari Mon Jasmin Noir را تست کنید!

۴۰ سال به بالا

نوستالژی نکته ای مهم در این سنین است. خانم ها در سنین ۴۰ و بعد از آن به دنبال برندهای لوکس و عطرهای نیش می روند و معمولاً رایحه هایی تک را انتخاب می کنند. عطر شما نشانه بلوغ و وقار و پیچیدگی است.

توجه داشته باشید که با گذشت زمان پوست شما خشک تر می شود. پس برای ماندگاری بوی عطر صبح و عصر به خود عطر بزنید. این کار علاوه بر اسپری های روغنی پیشنهاد می شود. البته یکی دیگر از موارد مهم می تواند استفاده از ادو پرفیوم به جای ادوتویلت است.بد نیست J’adore by Dior و Chanel No. ۵ را امتحان کنید.

جالب است که بیشتر خانم ها در این حوالی سنی بیشتر رایحه هایی را انتخاب می کنند که حسی سلطنتی و اشرافی به آنها می دهد.