Skip to main content

۴ حقیقت شگفت انگیز در مورد روغن آرگان خالص

روغن آرگان خالص یکی از کمیاب ترین روغن‌های جهان است.

مراکشی‌ها اغلب از آن برای ماساژ نوزادان خود استفاده می‌کنند، زیرا مردم محلی به خواص سلامتی روغن آرگان خالص متقاعد شده اند.

در سال ۱۹۹۹، جنگل آرگان مراکش در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت.

بزها واقعا از خوردن گوشت میوه‌ای میوه درخت آرگان لذت می برند و اغلب برای دسترسی به آن از درختان بالا می روند.

روغن آرگان چیست؟

روغن آرگان خالص از میوه‌های در درختان آرگان که بومی مراکش هستند تولید می‌شود ،این آجیل حاوی ۱ تا ۳ هسته آرگان غنی از روغن است که از شکستن و برشته کردن مغز هسته‌ها استخراج می‌شود تا چیزی که ما به عنوان روغن آرگان خالص می‌شناسیم تولید شود.

روغن آرگان خالص حاوی بسیاری از مواد مفید برای سلامتی، مراقبت از مو و مراقبت از پوست از جمله:

ویتامین E – به حفظ سلامت پوست و چشم کمک می کند و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند

فنل های موجود در ترکیبات گیاهی مانند روغن آرگان خالص، به عنوان یک آنتی اکسیدان بسیار موثر عمل می کند و به جلوگیری از آسیب DNA توسط رادیکال های آزاد کمک می کند.

کاروتن ، این ماده توسط بدن به ویتامین A تبدیل می‌شود که از سلامت پوست، چشم‌ها و تقویت سیستم ایمنی شما حمایت می‌کند. اسیدهای چرب ، به تولید سد چربی طبیعی پوست کمک می‌کنند، بنابراین به هیدراته، حجیم‌تر و جوان‌تر به نظر رسیدن پوست کمک می‌کنند

download

فواید روغن آرگان برای پوست:

خاصیت ارتجاعی را افزایش می دهد

آبرسانی به پوست ، برای جلوگیری از خشکی و پوسته پوسته شدن پوست

علائم کشش کاهش می‌دهد ، خواص بازسازی و ترمیم پوست، روغن آرگان خالص به کاهش التهاب و به حداقل رساندن علائم کشش کمک می کند.

جلوگیری و به حداقل رساندن لکه های خورشید ، روغن آرگان خالص حاوی یک فیلتر فیزیکی در برابر اشعه ماوراء بنفش است که به جلوگیری از آسیب نور خورشید کمک می کند و خواص ترمیم کننده پوست از جمله ویتامین E به محو شدن لکه های خورشید و در نتیجه پوست شاداب و درخشان کمک می کند.

پوست چرب را کنترل می کند ، روغن آرگان تولید سبوم را تنظیم می کند، بنابراین پوست شما هیدراته می شود و شروع به تولید بیش از حد نمی کند، این به ویژه اگر قبلاً پوست چرب دارید مفید است.

جوش ها را کاهش می دهد ،کاهش تولید سبوم به جلوگیری از مسدود شدن منافذ و جلوگیری از ایجاد جوش کمک می کند.

به جذب سایر محصولات در پوست شما کمک می کند ، روغن آرگان خالص فوق العاده آبرسان است و به لایه برداری کمک می کند به این معنی که مانعی برای سلول های پوستی وجود ندارد تا محصولات مراقبت از پوست بتوانند از طریق آن عمل کنند و به راحتی می توانند جذب پوست شوند.

از ایجاد چین و چروک جلوگیری می کند ، به دلیل خواص بسیار مغذی و محافظت کننده در برابر آفتاب، پیری پوست ناشی از خشکی پوست و آسیب های ناشی از نور خورشید کاهش می یابد.

راهنمای کامل انتخاب مدل موی مناسب شکل صورت شما

روغن آرگان برای آکنه

روغن آرگان خالص اگر از آکنه رنج می‌برید بسیار مفید است زیرا به مبارزه با اسکار و کاهش آکنه کمک می کند. روغن آرگان خالص این کار را با ترویج بازسازی طبیعی پوست، هیدراتاسیون و خاصیت ارتجاعی انجام می‌دهد. هنگامی که داروهای آکنه را از فروشگاه خریداری می کنید، اغلب حاوی موادی هستند که چربی طبیعی پوست را از بین می برد و باعث می‌شود پوست خشک جای آن را بگیرد و سپس تولید سبوم ده برابر افزایش می‌یابد تا روغن های از دست رفته را تکمیل کند. این منجر به مسدود شدن منافذ، و ایجاد جوش و زخم بیشتر می‌شود. روغن آرگان خالص التهاب همراه با جوش های آکنه را تسکین و کاهش می‌دهد، سپس باعث کنترل تولید سبوم شده که به کاهش بیشتر منافذ مسدود کمک می کند و همچنین لایه برداری خود را تقویت کرده که به باز شدن منافذ پوست و نفس کشیدن پوست کمک می کند. . از نظر کمک به کاهش اسکار آکنه موجود، ویتامین E موجود در روغن آرگان خالص باعث ترمیم طبیعی پوست و آنتی اکسیدان هایی می‌شود که برای ترمیم و التیام پوست آسیب دیده عمل می کنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید ۰۲۱۸۸۶۶۳۹۶۳

argan oil properties5