Skip to main content

چگونه به رشد و تقویت موهای خود کمک کنیم ،،روغن کنجد یکی از بهترین محصولات مراقبت از مو می‌باشد، روغن کنجد مشتق شده از دانه‌های کنجد‌، قدیمی ترین روغنی است که بشر تاکنون از آن استفاده کرده است.

دانه‌های کنجد به قدری ارزشمند هستند که اسطوره‌های هند باستان از آن به عنوان نماد جاودانگی یاد می‌کنند!

روغن کنجد چیست؟

روغن کنجد یا Gingelly Oil یک روغن گیاهی است که از دانه های کنجد به دست می آید. دانه های کنجد عمدتاً در آفریقا و برخی از مناطق شبه قاره هند کشت می شوند. وقتی این دانه ها می رسند، پوسته بیرونی آنها می ترکد. سپس روغن از این دانه ها با روش های فشار دادن یا برشته کردن استخراج می شود.

مرور ادامه

شناخت روغن آرگان خالص

چرا روغن آرگان خالص را پیشنهاد می‌دهیم ،،روغن آرگان خالص با توجه به نوع تهیه و روش استخراج به دو نوع آرایشی و خوراکی تقسیم می­‌شود. روغن آرگان خالص آرایشی، از دانه های کمتر رسیده شده تهیه می گردد، نوع آرایشی آن طعم تلخ دارد اما قابل استفاده به عنوان خوراکی هم می­‌باشد. روغن آرگان خالص خوراکی از دانه های رسیده شده تهیه می گردد . در روش تهیه روغن آرگان خالص خوراکی، ابتدا دانه های درخت آرگان را از پوسته سخت هسته آرگان جدا می‌کنند،دانه های پوست کنده شده را ابتدا تف داده و پس از سرد  شدن روغن آنرا به روش پرس سرد ویا به روش صنعتی استخراج می‌نمایند، روغن آرگان خوراکی خالص بدلیل تف دادن دانه ها به رنگ قهوه‌ای در آمده و طعم آجیلی دارد،که طعم بسیار مطلوبی می‌باشد. روغن آرگان خالص خوراکی را نباید برای مصارف آرایشی و بهداشتی استفاده کرد، با توجه به تغییر رنگ و طعم و بوی روغن آرگان خالص خوراکی احتمال تقلب در روغن آرگان خالص خوراکی بیشتر از روغن آرگان خالص آرایشی می باشد ، بخاطر همین روغن آرگان خالص خوراکی را به هیچ وجه نباید روی پوست و مو استفاده کرد..

مرور ادامه

خواص گلاب برای درخشندگی ، لطافت پوست و مو

دیر زمانی است که از خواص کم نظیر گلاب برای پوست و مو استفاده می­‌شود. قرن‌هاست که مردم برای مراقبت از پوست و موی خود از گلاب استفاده می‌کنند. امروزه در تمام دنیا خواص گلاب برای پوست صورت و مو مورد توجه پزشکان و متخصصان زیبایی و سلامت قرار گرفته­است. گلاب به علت داشتن خاصیت نرم­ کنندگی، آرام‌بخشی و جوان‌سازی، در محصولات آرایشی و بهداشتی و همچنین به صورت مجزّا مورد استفاده قرار می‌گیرد. گلاب برای  پوست های مختلف حتی پوست های حساس بسیار مناسب است. از دیگر فواید گلاب می‌توان به قابلیت ضدعفونی کنندگی، درخشان­کنندگی پوست و از بین بردن لک صورت و شوره سر اشاره کرد. راه­های  استفاده از گلاب برای داشتن پوست درخشان و موی نرم و شفاف را در مقاله پیش رو به شما معرفی می نماییم:

مرور ادامه

روش استفاده از روغن آرگان خالص برای ریش و سبیل روغن‌های طبیعی بهترین پیشنهاد برای داشتن ریش پر پشت و زیبای شما می‌باشد ،برای رسیدن به این هدف، روغن نارگیل، روغن ججوبا و محصولات دیگر می تواند مفید باشد اما روغن آرگان خالص arganole گزینه ایست متفاوت که به شرح ویژگی های آن در مقاله ذیر خواهیم پرداخت؟
روغن ارگان خالص از بذر درخت ارگان بدست می آید. در داخل هر میوه معمولا حدود سه هسته  در یک پوسته قرار دارد.
هسته های آرگان با دست زنان شاغل در تعاونی زنان مراکش شکسته و دانه ها استخراج می شوند ،دانه ها پس از طی آزمایشات مواد سمی و قارچی به روشهای شیمیای و پرس سرد روغن کشی و پس از تصفیه و انجام آزمایشات میکروبی و آنالیز مواد ترکیبی در بازار به فروش می رسد.روغن آرگان خالص سرشار از ویتامین های A,Eاومگا ۳ و ۶ ،اسید اولئیک،اسید هیالورونیک،انواع آنتی اکسیدان های مناسب برای پوست و مو می‌باشد. مرور ادامه

چرا خواص روغن آرگان خالص برای ریش و موی شما به طور کلی مناسب است؟

بیایید کمی بیشتر درباره روغن آرگان خالص یاد بگیریم.

روغن آرگان خالص از فشار دادن هسته میوه درخت اسپینوسا مراکش به دست می‌آید. در داخل میوه درخت آرگان هسته‌ای کوچک است که داری دو تا سه مغز می‌باشد ،روغن آرگان خالص از این دانه‌ها استخراج می‌شود. برای سالهای زیاد بومیان مراکش ازجنگل‌های طبیعی با جمع‌آوری هسته میوه درخت اسپینوسا، روغن آرگان خالص را به عنوان یک مکمل غذایی و برای بهبود زخم و تسکین بثورات و تغذیه پوست، تقویت قوای جنسی مردان و رشد و درخشندگی مو استفاده می‌کردند. این درختانی بومی که به آرامی در حال رشد هستند به قدری ارزشمند می‌باشند،  که در سال ۱۹۹۸ جنگل آرگان توسط یونسکو بعنوان یک بوم طبیعی ثبت شده است. مرور ادامه