Skip to main content

چگونه نوع پوست خود را تعیین کنیم

اگر پوست شما احساس سفتی می کند ، پوست شما احتمالاً خشک است. اگر در بینی و پیشانی شما درخشش قابل توجهی داشته باشد ، پوست شما احتمالاً طبیعی یا ترکیبی است. اگر علاوه بر پیشانی و بینی بر روی گونه های شما نیز درخشندگی وجود دارد ، به احتمال زیاد پوست چربی دارید.دانستن نوع پوست در هنگام انتخاب محصولات مراقبت از پوست به شما کمک زیادی می کند ، بهترین نحوه تعیین نوع پوست یا همان تشخیص پوست. مراجعه به یک متخصص پوست است ،متخصص پوست می تواند به شما کمک کند تا نوع پوست خود را دقیقاً تعیین کنید. اما بعضی اوقات وقت ویا بودجه لازم برای رفتن به یک سالن زیبایی یا مراجعه به یک متخصص پوست را ندارید. بنابراین ، با دنبال کردن چند مرحله ساده ، به شما کمک می کنیم نوع پوست خود را پیدا کنید: نوع پوست معمولاً در سن ۲۰ سالگی حالت دقیق خود را پیدا می کند. شما می توانید پوستی خشک ، پوستی چرب یا ترکیبی داشته باشید. این نیز می تواند با گذشت زمان تغییر کند. وضعیت پوست بر انواع پوست تأثیر می گذارد. این اغلب با محیط مرتبط است و می تواند موقتی باشد یا دائمی شود. اولین مرحله در تشخیص پوست مشاهده و دیدن است، تیرگی ، کم آبی ، قرمزی ، خطوط ریز ، چین و چروک ، افتادگی … شما می توانید انواع پوست و شرایط مختلف را از نظر بصری ، در مشاهده پوست و همچنین با توجه به احساس پوست در طول روز تشخیص دهید در این مقاله ، فقط در مورد پوست زنانه صحبت می کنیم. پوست مردان موضوعی کاملاً متفاوتی است!

download

یک روش ساده دیگر که در تعیین نوع پوست به شما کمک می کند استفاده از یک برگ دستمال کاغذی است ، تاکید می کنم یک برگ ، چون دستمال های کاغذی دو لایه می باشند و یک لایه از آن برای آزمایش مورد نظر کافی می باشد.

ابتدا پوست صورت خود را تمیز و خشک کنید ، نیم ساعت صبر کنید ، یعنی زمانی که غدد چربی فعال می شوند ، یک لایه دستمال کاغذی را در کف دو دست قرار داده و  در خط وسط صورت (بینی ، پیشانی ، چانه) ، در هر دو طرف در مقابل گونه و لپ ،بدون مالش یکی دو دقیقه فشار دهید، اگر همه دستمال کاغذی آثار چربی مهمی دارند،پوست شما چرب است، اگر کاغذی که روی منطقه T (پیشانی ،بینی ،چانه)قرار گرفته اثری از چربی نشان می دهد اما مورد دیگر نشان نمی دهد ، پوست شما ترکیبی است. اگر همه قسمت های دستمال کاغذی تمیز به نظر می رسد، پوست شما قطعاً خشک است.

پوست خشک: پوست خشک فاقد چربی طبیعی (سبوم) است زیرا اپیدرم (قسمت فوقانی پوست) آنها را به میزان کافی تولید نمی کند. ویژگی های آن (بصری و احساسی): – بافت پوست خوب و سفت است (منافذ پوستی بسیار کمی وجود دارد) – ظاهر مات (درخشش کم یا بدون درخشش) قسمت های از پوست خشن بوده ، پوست فاقد طراوت است که در طول روز تشدید می شود ،  وجود خطوط ریز (پوست خشک زودتر پیر می شود). عوامل متعدد می تواند موجب تشدید خشکی پوست به شد، یک پاک کننده صورت خیلی خشن ، رژیم غذایی ، -خورشید ، باد ، سرما ، -باد های گرم و سرد شدید و محافظت ناکافی هنگام مواجهه با آنها ، سن (پوست با افزایش سن سبوم کمتر و کمتری تولید می کند)

download 1

پوست چرب: دقیقاً برعکس پوست خشک ، پوست چرب به طور کلی سبوم بیش از حد تولید می کند. ویژگی های آن یک پوست نسبتاً ضخیم ، – منافذ قابل مشاهده ،  تولید بیش از حد سبوم با درخشش زیاد در منطقه T(پیشانی ، بینی ، چانه) ، -برخی لکه های گاه به گاه (جوش های سرسیاه ، جوش های سر سفید) – ، -پوستی که تمایل به آویزان شدن با افزایش سن دارد (به جای چین و چروک). موارد زیر به طور کلی برخی از عوامل تشدید کننده پوست چرب است، میراث ژنتیکی شما ، -هرگونه تغییر هورمونی (بلوغ ، قطع قرص ، بارداری ، یائسگی …) ، – آب و هوای گرم و مرطوب ، – یک پاک کننده صورت خیلی خشن (اگر خیلی تهاجمی باشد ، پوست با تولید سبوم بیشتر واکنش نشان می دهد).

download 2

 پوست ترکیبی: پوست وقتی ترکیبی است که میانه صورت (پیشانی ، بینی ، چانه) نسبت به بقیه صورت چرب باشد. ممکن است پوست گونه ها خشک یا بسیار خشک باشند. به طور خلاصه ، این ویژگی همان ویژگی های یک پوست چرب در منطقه T و ویژگی های پوست خشک در بقیه صورت است. جهت مشاوره رایگان  در پیج اینستاگرام با ما تماس بگیرید : _arganole

تهیه و تنظیم :سحر سنگسری

download 3