Skip to main content

نکات ایمنی در مانیکور و پدیکور

داشتن ناخن زیبا کمی به شانس و مهم‌تر از آن به مراقبت از آنها بستگی دارد. در اینجا متخصصان پوست توصیه ها و راهنمای‌های لازم برای انجام مانیکور و پدیکور را اراِئه خواهند نمود:

پس از کوتاه کردن و مرتب کردن ناخن ها روغن آرگان خالص argan ole را برای ترمیم جراحات میکروسکپی اطراف ناخن ها، مخصوصا پس از برداشتن ناخن ‌های پا استفاده نماید، از آنجایی که اکثر پاک کننده ‌ها حاوی مواد شیمیایی هستند که ناخن‌ها را خشک می کنند، استفاده از روغن آرگان خالص  argan oleباعث حفظ رطوبت وچربی ناخن خواهد شد.در حالی که بسیاری از سالن های ناخن به دنبال دستورالعمل های تمیز و ضد عفونی شدید هستند، هنگام بازدید از یک سالن به نکات زیر دقت کنید.

آیا تکنیسین پدیکور و مانیکور گواهی مبنی بر آموزش دیدن تخصصی را دارد؟
آیا محل و ابزار مورد استفاده استریل شده و تمیز می‌باشد؟
آیا تکنسین ناخن قبل از شروع کار دستان خود را شستشو داده است؟
آیا ابزار کثیف در اطراف وجود دارد؟
علاوه بر این، بهتر است برای خودتان ابزار شخصی داشته و پس از هر بار انجام کا‌های ناخن آنها را بخوبی تمیز نماید.قبل از انجام پدیکور حتمن پاهای خود را شستشوی کامل بدهید تا در صورت آلوده بودن اطراف ناخن این آلودگی ها پاک شود، شستشو ندادن پا پیش از انجام پدیکور می تواند شما را دچار عفونت های ناخن بکند.

نکات ایمنی در مانیکور و پدیکور

همانطور که قبلا هم توضیح داده شد، اگر شما مانیکور و پدیکور مکرر می‌کنید، ابزار شخصی خود را داشته وپس از هربار مراجعه آنها را با خود از سالن خارج نماید.

علاوه بر این، قبل از اینکه از ابزارتان استفاده کنید، ابزار خود را حتما ضد عفونی کنید. اگر آنها نادرست تمیز شوند، می‌توانند باکتری ها و قارچ ها رادر پوست شما رشد دهند. اگر سالن به نظر پاکیزه نباشد، بهتر است سالن را ترک کرده ومحل مناسب تری را برای خود انتخاب کنید.
اسپری کردن الکل تنها باعث فیکس شدن میکروب ها می‌گردد برای استریل مناسب پس از اسپری کردن الکل ابزار خود را با شعله آتش استریل کنید.

در حالی که بعضی از مردم تمایل دارند تفاوت داشته باشند، هیچ شواهدی علمی وجود ندارد که غرق شدن ناخن در ژلاتین آنها را قوی تر می کند. لایه برداری هایی که حاوی ترکیبات تقویت کننده هستند و روغن آرگان خالص argan ole ، سفتی ناخن را افزایش می دهند، مالیدن یک قطره روغن آرگان خالص بر روی ناخن ها باعث سلامت و زیبای ناخن خواهد شد.

نکات ایمنی در مانیکور و پدیکور

از ناخن های مصنوعی برای پوشش دادن مشکلات ناخن استفاده نکنید، زیرا ممکن است مشکلات آنها را بدتر کنند. ناخن مصنوعی برای افرادی که مستعد ابتلا به عفونت های قارچی هستند و یا ناخن های شکننده دارند توصیه نمی‌شود. برای افرادی با ناخن سالم، ناخن های مصنوعی تا زمانی که ناخن‌ها را به طور مداوم نپوشاند می‌توانند خوب باشند.

محصولاتی در ناخن های مصنوعی شما به عنوان مواد استفاده می شود، بسیار حائز اهمیت هستند ،این مواد ممکن است در برخی افراد واکنش حساسیتی ایجاد کند. اگر این مواد جوش و یا واکنش دیگر ایجاد کند، به پزشک خود بگویید، چه محصولاتی را استفاده می کنید.

اگر سوالات و یا نگرانی هایی در مورد مراقبت از ناخن های خود دارید، باید یک قرار ملاقات برای دیدن متخصص پوست بگیرید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید:  ۰۲۱۸۸۶۶۳۹۶۳  پیج اینستاگرام:    _arganole