Skip to main content

مراقبت از پوست در پاییز و زمستان با نشستن برف بر بلندای کوه ها و زرد شدن برگ درختان بدیهی است که سرما در راه است ،
زمستان فقط در آغوش گرفتن شیک ترین لباس های مجلسی و بوت و آماده سازی برای لباس مهمانی نیست ،بلکه در عوض تغییر روال معمول مراقبت از پوست به منظور محافظت پوست برای هر فصل از سال است. ، اکثر ما بدون توجه به آب و هوا و فصل ،در طول سال همان محصولات همیشگی مراقبت از پوست را استفاده می کنیم ، در صورتی که تمام متخصصین پوست به اتفاق توصیه می کنند که نحوه مراقبت از پوست در فصل های مختلف متاوت می باشد.

در واقع ، طبق گفته متخصصان پوست ، پنج اشتباه اصلی وجود دارد که همه ما در مورد برنامه های مراقبت از پوست در زمستان انجام می دهیم. در این مقاله بخشی از  محصولاتی که باید در زمان آب و هوای خنک تر از آنها اجتناب کنیم و موادی که باید از آنها استفاده کنیم تا زیبای و طراوت پوست خود را حفظ کنیم معرفی می نماییم.

بسیاری از افراد اغلب پس از تمیز شدن پوست احساس خشکی و خستگی در پوست خود می کنند اگر پوست شما پس از تمیز کردن احساس خشکی می کند ، به این معنی است که شما پوست خود را از چربیهای بدن که با آلودگی وجربی محیط آغشته شده پاک کرده‌اید بنابراین پوست شما فرصت سم زدایی و تولید چربی مناسب را پیدا کرده است. پیشنهاد ما برای یک پاک کننده طبیعی گلاب می باشد، گلاب خوراکی را از تمام فروشگاه ها می توانید تهیه نموده و با آغشته کردن پنبه به گلاب پوست خود را تمیز نمایید.

photo 2020 07 08 13 46 05


با نزدیک شدن به صبح های سردتر ، یک مرطوب کننده قوی بسیار مورد نیاز می باشد “اگر از طیف پوست خشک یا کم آب هستید ، بادهای سرد پاییز و زمستان می توانند پوست را بیشتر از بین ببرند. یه کرم مناسب که چربی آن بصورت یک لایه محافظ روی پوست قرار می گیرد علاوه برتغذیه پوست با حفظ رطوبت پوست به ویژه برای مبتلایان به پسوریازیس و اگزما ، مهم است. کرم آرگان الکسیر ترکیبی منحصر بفرد از روغن آرگان ، کره کاکائو ، شی باتر می باشد ، کرم آرگان الکسیر ضمن ایجاد یک لایه محافظروی پوست ، پوست را در مقابل عوامل محیطی مانند  سرما و آلودگی حفظ نموده و با جذب باور نکردنی و سریع روغن آرگان و کره کاکائو به لایه های میانی پوست را تغذیه می نماید.

سه عامل اصلی در پیری زودرس ،آفتاب ، شکر و آلودگی محیطی می باشد. با توجه به اینکه شماره یک خورشید است ، توصیه متخصصین استفاده از SPF محافظت کنند در تمام طول سال است ، در تابستان SPF 50 و در ماههای زمستان حداقل ۳۰ SPF. در زمستان ، با دوزهای کمتری از نور محیط و مادون قرمز ، مردم اغلب فکر می کنند ، استفاده از ضد آفتاب چه فایده ای دارد؟ اما حتی نور صفحه مانیتو و صفحه تلفن شما می تواند مضر باشد ، بنابراین اطمینان از محافظت کامل پوست با UVA ، UVB و نور مادون قرمز مهم است.فراموش نکنیم شک و محصولاتی که در آنها شکر زیاد استفاده می شود کم تر بخوریم.

ممکن است بعد از تابستان متوجه شوید که پوست شما شروع به نشان دادن لکه های قهوه ای و رنگدانه ای کرده است ، مهم این است که بلافاصله برای یک درمان سریع پوست اقدام نمایید ، استفاده از یک لایه بردار مناسب آثار بجای مانده مانند لکه های ریز پوستی را براحتی برداشته و از انباشت و تیره تر شدن آنها جلوگیری و درمان می نمایید.

در تمام این مراقبت ها تغذیه را نباید فراموش کرد، برای حفظ چهره سالم و درخشان آنچه ما در رژیم غذای خود داریم و می خوریم به همان اندازه که ازمواد مختلف روی پوست استفاده می کنیم ، مهم است. به طور خاص ، در زمستان مهم است که ما هر روز مکمل های غذایی لازم را مصرف کنیم.” “بسیاری از ایرانی ها بخصوص شهر های پر جمعیت بدیل آلودگی هوا و تابش کم خورشید در زمستان ها از کمبود ویتامین D رنج می برند و بسیاری از مطالعات نشان داده اند که ویتامین D می تواند به درمان بیماری های پوستی مانند خشکی پوست ، پسوریازیس یا اگزما کمک کند. توصیه اکثر متخصصین سلامت برای حفظ لطافت و سلامت پوست و استخوان بندی بدن استفاده از مکمل های ویتامین Dتحت نظارت پزشک متخصص می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین پوست و موی ما تماس بگیرید .۸۸۶۶۳۹۸۳-۰۲۱ پیج اینستاگرام : _arganole