Skip to main content

محمد عقیلی ۵ خرداد ۱۳۹۵ ۱۳ بنیتا

وجود شما را خوردنی‌ها تشکیل می‌دهند.همیشه دوست داشتم پوستی زیبا و سالم داشته باشم؛ به همین دلیل در جمع کردن داروهای پزشکی در کابینت آشپزخانه و استفاده از آنها تلاش فراوانی می‌کردم. اما به خوبی می‌دانم که اگر بخواهم مثل ستاره‌ها پوستی فوق العاده داشته باشم، باید یک رویکرد زیبایی معقولانه را در پیش بگیرم، یعنی به جای اینکه از داروهای شیمیایی استفاده کنم و ظاهر پوستم را زیبا کنم، به تغذیه اهمیت بیشتری بدهم و از داخل و به طور اساسی لایه‌های پوستم را تقویت کنم تا ظاهر آن خود به خود زیبا شود.

از آنجایی که می‌دانستم برای جوان به نظر رسیدن پوستم چه غذاهایی را باید بخورم، تصمیم گرفتم که وقتم را صرف مطالعه درباره فواید نوشیدن مایعات و تاثیرشان بر زیبایی پوست کنم. برای راهنمایی بیشتر با مشاور زیبایی پوستم، خانم دکتر ریچل نازاریان صحبت کردم تا به من کمک کند. او فهرستی از نوشیدنی‌ها را به من ارائه کرد که باید در طول شبانه روز بنوشم تا تاثیر شگرف آنها را بر گردش خون و در نهایت پوستم ببینم. حالا فهرستی که از طرف خانم دکتر به من ارائه شد را با شما به اشتراک می‌گذارم. فهرست نوشیدنی‌های زیر، رژیم مایعاتی است که پوست شما برای جذب آن لحظه شماری می‌کند.

نوشیدنی زمان مصرف

۸ لیوان آب در طول روز

۱ لیوان آب سبزیجات + ۱ فنجان قهوه لاته با شیر سویا صبح

۲ فنجان چای سبز عصر

۱ لیوان آب انار غروب

۱ لیوان آب خیار قبل از خواب

تجزیه و تحلیل مایعات ضروری از نظر دکتر ریچل نازاریان:

آب: هیچ چیز به اندازه آب نمی‌تواند باعث شادابی پوست شود. آب به پوست کمک می‌کند تا انعطاف خود را حفظ کرده و زیباتر و بهتر به نظر برسد.

نوشیدنی سبزیجات با کلم کالی: کلم کالی یک مولتی ویتامین فوق العاده برای پوست است. این کلم دارای ویتامین A است که به بهبود رشد سلول‌ها و گردش سول‌های سالم کمک می‌کند که نتیجه این امر خلاص شدن از شر پیری پوست است. این کلم همچنین دارای ویتامین C و مس است که پایه و اساس تشکیل کلاژن می‌باشد که باعث می‌شود پوست قدرتش را حفظ کند و در مواقع جراحت و آسیب دیدگی، خود پوست اقدام به التیام خود کند.

شیر سویا: ایزوفلاون‌های موجود در سویا به محافظت از کلاژن پوست کمک می‌کنند؛ کلاژن ماده‌ای است که پوست را جوان نگه می‌دارد و مطالعات نشان داده‌اند که این ماده همچنین می‌تواند در برابر چین و چروک‌های ناشی از تابش نور آفتاب از پوست محافظت کند. امتیاز مثبت دیگری که شیر سویا دارد این است که پروتئین‌ها و مواد معدنی موجود در آن باعث می‌شوند که تیرگی و تغییر رنگ پوست کاهش یابد.

چای سبز:چای سبز سرشار از آنتی اُکسیدان (کاتچین و پلی فنول) است که با کاهش درصد آفتاب سوختگی از پوست در برابر اشعه ماورای بنفش محافظت می‌کند و مثل همه آنتی اُکسیدان‌ها باعث کاهش التهاب و سرخی پوست می‌شود.

آب انار:این نوشیدنی فوق العاده، سرشار از آنتی اُکسیدان و پلی فنول (دو برابر بیشتر از چای سبز) است و ماده‌ای بسیار مفید برای پرورش سلول‌های فیبروبلاست در پوست می‌باشد که کارخانه تولید کلاژن پوست به حساب می‌آیند. این یعنی کلاژن بیشتر و در نتیجه چین و چروک کمتر. مقدار بسیار زیاد آنتی اُکسیدان در انار همچنین باعث شکل دادن به پوست نیز می‌شود.

آب خیار: از آنجایی که ۹۰ درصد خیار را آب تشکیل می‌دهد، پس باعث آبرسانی به سطح پوست شده و همچنین سرشار از مواد معدنی همچون منیزیم و پتاسیم است که پی اچ آلکالین پوست را ثابت نگه داشته و باعث کاهش التهاب‌های پوستی می‌شوند.جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید ۰۲۱۸۸۶۶۳۹۶۳ پیج اینستاگرام   _arganole