Skip to main content

روش استفاده از روغن‌های گیاهی برای تقویت مو قبل از حمام

روش استفاده از روغن‌های گیاهی برای تقویت مو قبل از شستشو ،،آیا موهای شما خشک،شکننده، مجعد یا گره خورده است؟ از دکلره،رنگ‌ها ونور شدید آفتاب آسیب دیده است؟ روغن درمانی یک مراقبت ضروری برای تغذیه و احیای مو است. روغن‌های گیاهی فواید زیادی دارند. آنها را بشناسید و به سادگی مراقبت‌های سفارشی، متناسب با ماهیت و نیازهای موهای خود را انجام دهید.

تغذیه و تقویت مو با روغن های گیاهی قبل از حمام

در ابتدا توصیه می‌شود برای درمان موهای خشک و آسیب دیده، موهای خود را با روغن‌های گیاهی ارگانیک آغشته نماید. این درمان شامل استفاده از یک روغن گیاهی خاص مانند روغن آرگان خالص ، روغن نارگیل ، روغن کنجد و یا مخلوطی از چندین روغن می‌باشد،موهای خود را به روغن آرگان ترکیبی آغشته کرده، سپس اجازه دهید روغن آرگان ترکیبی برای چندین ساعت روی موی شما باقی مانده، بعد دوش گرفته و با شامپو شستشو بدهید. بجای روغن آرگان ترکیبی می‌توانید از کره های گیاهی مانند شی‌باتر یا کره کاکائو استفاده کنید. این امر باعث می‌شود تا موهای حتی بسیار خشک و آسیب دیده، عمیقاً تغذیه شوند، کره کاکائو و شی‌باتر علاوه بر تقویت مو، موجب درخشنده‌تر شدن مو می‌شوند، استفاده از روغن‌های گیاهی قبل از دوش گرفتن ،از ظاهر ژولیده موها جلوگیری کرده، همچنین رشد موها را تحریک می‌کند. برای اینکه از روغن‌های گیاهی درست استفاده کنید، کافی است ریش و ساقه موهای خود را با روغن های گیاهی ارگانیک آغشته کنید.

IMG 20201116 WA0062

روغن آرگان ترکیبی مناسب برای مو‌های معمولی و خشک

مراقبت از موهای خشک: روغن آرگان، روغن هسته انگور، روغن کنجد، روغن نارگیل یا همان مولتی اُله

موهای خشک موهایی هستند که فاقد آب و سبوم هستند. سبوم یا چربی طبیعی پوست نقش آبرسانی به پوست سر را دارد، زمانی که سبوم مو کم باشد، موها کم و بیش کدر، شکننده، با نوک های چند شاخه شده می‌شوند. این نوع موها بسیار بیشتر به تقویت بر پایه روغن‌های گیاهی نیاز دارند.

روغن هسته انگور و روغن گیاهی کنجد موهای خشک را بسیار نرم و در عین حال تغذیه می کنند.روغن نارگیل که برای موهای خشک و شکننده توصیه می‌شود، یک روغن مغذی است که موهای آسیب دیده ناشی از کلر استخر شنا یا رنگ های شیمیایی را ترمیم می‌کند.روغن نارگیل پوست‌‌های حساس و مستعد شوره را به راحتی درمان می‌کند. ، استفاده از روغن نارگیل برای کاهش ریزش مو و تقویت ریشه مو توصیه می‌شود.

download

روغن آرگان ترکیبی تلفیقی مناسب از این روغن‌ها ‌بر پایه روغن آرگان می‌باشد روغن آرگان ترکیبی علاوه بر غنی بودن از اسیدهای چرب و ویتامین‌ها، با وجود روغن آرگان، لیپیدها را به خشک‌ترین بخش موها می‌رساند، تا روغن موها را عمیقا تغذیه کرده و در عین حال، نرم ، مخملی و درخشان نماید. موهای معمولی همچنین می‌توانند از مزایای روغن آرگان ترکیبی برخوردار شوند، روغن آرگان ترکیبی موهای معمولی را تغذیه، مرطوب، ترمیم و نرم می‌کند. دوره زمانی استفاده از روغن آرگان ترکیبی بستگی به وضعیت موهای شما دارد، اگر مو‌های شما خیلی آسیب دیده است، توصیه می‌شود هفته ای ۲ بار از روغن آرگان ترکیبی استفاده شود. سپس یک بار در هفته و بعد، هر ۱۵ روز یک بار، زمانی که مو‌های شما به حالت طبیعی بازگشت، فقط یک بار در ماه برنامه روغن درمانی را انجام دهید. بسیار مهم است که دوره‌های مراقبت و روغن درمانی را با نیازهای موی خود و به ویژه با نوع آن تطبیق دهید.میزان استفاده از روغن آرگان ترکیبی بستگی به حجم مو‌های شما دارد.توجه داشته باشید، روغن آرگان ترکیبی بدلیل غلظت بالا بهتر است همواره پیش از حمام استفاده شود، برای بعد از شستشو و پس از حمام، روغن آرگان مو ۲ که بافتی سبک داشته و رایحه عالی به موهای شما می‌دهد پیشهاد می‌شود.

IMG 0610 scaled

مراقبت از موهای چرب با روغن آرگان خالص

موهای چرب موهای هستند که تحت تأثیر تولید بیش از حد سبوم در پوست سر قرار می‌گیرند، سبوم زیاد باعث سنگینی ظاهری مو می‌شود. در حقیقت، ما در مورد پوست سر چرب صحبت می‌کنیم، زیرا خود مو هرگز تحت تأثیر سبوم اضافی قرار نمی‌گیرد. برای چربی‌های پوست سر چرب، روغن آرگان خالص بهترین گزینه ست ،روغن آرگان خالص سبوم اضافی را تنظیم می کند. روغن آرگان خالص چربی پوست سر را متعادل کرده و بدون حالت سنگینی برای موها آن را مرطوب می‌کند. روغن ارگان خالص که مراکشی ها بسیار مورد استفاده قرار می‌دهند، پوست سر را کاملا مرطوب می‌کند و تمام عناصر لازم برای داشتن موهای سالم را برای شما به ارمغان می آورد. میزان و روش استفاده از روغن آرگان خالص بستگی به حجم مو‌های شما دارد. روغن آرگان خالص بدلیل بوی گیاهی و روغنی که دارد بهتر است پیش از حمام استفاده شود، برای پس از حمام، پیشنهاد می‌شود از روغن آرگان مو که بافتی سبک داشته و رایحه عالی به موهای شما می‌دهد استفاده نماید .برای استفاده کامل از روغن درمانی، مهم است که روغن خود را در مکانی خشک و دور از نور و گرما نگهداری کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران ما تماس بگیرید ۰۲۱۸۸۶۶۳۹۶۳ پیج اینستاگرام : _arganole

نویسندگان: سحر سنگسری و حانیه عزیزی کارشناس پوست و مو

802A09C7 A77E 49F8 983B 67EE93B2AED2

2 دیدگاه برای “روش استفاده از روغن‌های گیاهی برای تقویت مو قبل از شستشو”

  1. avatar

    سلام ممنون بابت مقاله خوبتون ،متن کمی طولانی هست،روغن آرگان مو را از کجا میشه تهیه کرد.

    1. avatar

      سلام برای ارائه توضیحات کامل متاسفانه مقاله کمی طولانی خواهد شد. بزودی از همین فروشگاه اینترنتی