Skip to main content

خواص گلاب برای درخشندگی ، لطافت پوست و مو

دیر زمانی است که از خواص کم نظیر گلاب برای پوست و مو استفاده می­‌شود. قرن‌هاست که مردم برای مراقبت از پوست و موی خود از گلاب استفاده می‌کنند. امروزه در تمام دنیا خواص گلاب برای پوست صورت و مو مورد توجه پزشکان و متخصصان زیبایی و سلامت قرار گرفته­است. گلاب به علت داشتن خاصیت نرم­ کنندگی، آرام‌بخشی و جوان‌سازی، در محصولات آرایشی و بهداشتی و همچنین به صورت مجزّا مورد استفاده قرار می‌گیرد. گلاب برای  پوست های مختلف حتی پوست های حساس بسیار مناسب است. از دیگر فواید گلاب می‌توان به قابلیت ضدعفونی کنندگی، درخشان­کنندگی پوست و از بین بردن لک صورت و شوره سر اشاره کرد. راه­های  استفاده از گلاب برای داشتن پوست درخشان و موی نرم و شفاف را در مقاله پیش رو به شما معرفی می نماییم:

استفاده از گلاب به عنوان پاک کننده صورت

استفاده از تونر برای پاک کردن پوست قبل از آرایش و یا استفاده از روغن های تقویت­ کننده پوست مانند روغن آرگان خالص  معمولا در بین افراد نادیده گرفته می‌شود. درحالی­که استفاده از تونر صورت قدم بسیار مهمی است چرا که تونر، چربی، آلودگی و باقی‌مانده مواد آرایشی که پاک کننده آرایش پاک نکرده را از پوست تمیز می‌کند.استفاده از شوینده های قلیایی در بلند مدت به پوست شما صدمه می زند در حالی که گلاب علاوه بر پاک کردن کامل پوست از چربی و آلودگی های محیطی ،PH پوست را هم تنظیم می‌کند.

photo 2020 07 08 13 46 05

گلاب خالص علاوه بر اینکه PH پوست را متعادل می‌کند، ماده طبیعی قابض است و بعد از تمیز کردن پوست ،باعث بسته شدن منافذ بازِ پوست می‌شود. استفاده منظم از گلاب پوست را از چربی اضافه تولید شده پاک می‌کند و به جلوگیری از جوش سرسیاه، جوش سر سفید، آکنه، و جوش زیر پوستی کمک می‌کند. استفاده از گلاب به عنوان تونر صورت بهتر از استفاده از تونرهای با پایه مواد شیمیایی است که ممکن است پوست را به مرور خشک کنند. از دیگر خواص گلاب خاصیت تسکین­ دهندگی و آرام‌بخشی آن می­‌باشد این ویژگی گلاب را  تبدیل به یک تونر کامل برای انواع پوست می‌کند. گلاب را با یک تکه پنبه استریل به آرامی روی پوست خود بزنید و اجازه دهید که جذب منافذ پوست‌تان شود. با این کار در لحظه احساس شادابی بیشتری در پوست می‌کنید و عطر رز باعث بهتر شدن روحیه و حال و هوای شما می‌شود.پس از ۱۰ دقیقه پوست صورت را با آب معمولی شسته وپس از خشک کردن روغن آرگان خالص را بروی پوست بمالید، دقت کنید برای خشک کردن پوست حوله پارچه ای ویا دستمال کاغذی را روی پوست نکشید بلکه با لمس آن روی پوست آب موجود را خشک نمایید .

خواص گلاب برای کاهش پف و تیرگی زیر چشم

عوامل مختلف همچون آلرژی، استرس، خستگی چشم و یا کم­ ‌‌خوابی می­‌تواند باعث پف چشم باشد. از آن‌جایی که پوست دور چشم بسیار نازک است، پف یا تیرگی دور چشم می‌تواند بسیار مشهود باشد. ساده‌ترین راه برای کاهش تیرگی و پف چشم استفاده از کمپرس سرد و اسپری است. گلاب می‌تواند به آب‌رسانی، احیا و نرم کردن پوست دور چشم کمک کند و به پوست شما ظاهری شاداب­تر بدهد. از دیگر خواص گلاب ضدالتهاب بودن آن است که باعث کاهش قرمزی پوست می‌شود. بدون هیچ نگرانی می‌توان از گلاب به صورت مستقیم روی پوست حساس دور چشم استفاده کرد. با این کار پف چشم به سرعت کاهش می‌یابد. با اسپری تونر گلاب علائم پیری دور چشم کم شده و پوست جوان می‌شود.

اگر شما هم به علت خستگی و کم‌خوابی، چشمان خسته و پف کرده دارید، گلاب می‌تواند یک راه حل ساده برای شما باشد. یک شیشه گلاب خنک که از چند ساعت قبل در یخچال قرار داده‌اید را بردارید و با استفاده از یک پنبه تمیز مقداری از گلاب را روی دور چشم خود قرار دهید. تا هر زمانی که از حس خنک و مطبوع گلاب لذت می‌برید، پنبه را به آرامی روی پلک خود نگه دارید. این کار به کاهش پف چشم کمک می‌کند و خستگی چشم‌ها را به سرعت از بین می‌برد.

گلاب پاک‌کننده طبیعی آرایش

پاک‌کننده آرایش جایگاه‌ ویژه و مهمی در لوازم آرایش ما دارد. اما اغلب این واقعیت را نادیده می‌گیریم که بسیاری از پاک‌کننده‌های آرایش دارای الکل و مواد شیمیایی قوی هستند که می‌توانند پوست را به شدت خشک کنند. همچنین، تمام پاک‌کننده‌های آرایشی برای پوست حساس مناسب نیستند. یک گزینه دیگر به عنوان پاک کننده آرایش که طبیعی و ملایم باشد انتخاب بسیار خوبی است. تسکین دهندگی به عنوان یکی از خواص گلاب، آن را به یک پاک‌کننده آرایش ملایم مناسب برای انواع پوست تبدیل کرده‌ است. گلاب را با چند قطره روغن آرگان خالص ترکیب کنید، سپس  مواد آرایشی را بدون هیچ‌خشونتی از پوست پاک نمایید. استفاده از گلاب پوست را شاداب و مرطوب نموده و رایحه شیرین آن هم بر مزایای آن می‌افزاید.

گلاب یک آب‌رسانی طبیعی برای پوست

هوای نیمه خشک بیشتر مناطق ایران یکی از عوامل مهم در خشک شدن پوست و موی ما ایرانی ها می باشد. کمبود آب و خشکی پوست صورت می‌تواند منجر به مشکلات زیادی مثل پیری زود هنگام پوست، قرمزی پوست، حساسیت و حتی خارش پوست شود. بهتر است رطوبت پوست را  از داخل و از بیرون تامین کنیم. درحالی که نوشیدن آب به شدت توصیه می‌شود، همراه داشتن اسپری حاوی مواد آب‌رسان برای پوست، می‌تواند ناجی پوست باشد؛ خصوصا در هوای گرم و خشک.

یکی از بهترین خواص گلاب آب‌رسانی آن است که نرمی و لطافت به پوست می‌دهد و رطوبت مورد نیاز آن را تا حد زیادی تامین می‌کند. گلاب همچنین پوست را خنک، نرم و آرام می‌کند. شما می‌توانید برای آب‌رسانی به پوست به صورت مستقیم از گلاب استفاده یا کمی گلاب را به اسپری صورت، کرم یا لوسیون خود اضافه کنید. گلاب باعث درخشندگی و شفافیت پوست می‌شود و برای افزایش رطوبت پوست بسیار مناسب است.

گلاب بافت بسیار سبک و لطیفی دارد و شما به راحتی می‌توانید آن را به لوازم بهداشتی روزمره خود اضافه کنید تا از خواص گلاب بهره‌مند شوید. خیلی ساده چند قطره گلاب را به کرم مرطوب کننده، لوسیون بدن، اسپری صورت و گردن یا بادی مسیت خود اضافه کنید تا قدرت نرم و درخشان کنندگی آن‌ها چند برابر شود. همچنین می‌توانید گلاب را همراه با روغن‌های طبیعی به عنوان پاک کننده صورت طبیعی و بدون مواد شیمیایی استفاده کنید تا آلودگی‌ها را از عمق منافذ پوست بیرون بکشید و منافذ پوست را کوچک کنید.

گل محمدی

خواص گلاب برای مو پوست سر

چه با موهایی خشک و فردار مواجه باشید، یا با عفونت یا شوره سر، گلاب می تواند به کمک شما بیاید.

ویژگی های مرطوب کنندگی و تغذیه کننده گلاب کیفیت مو را بهبود می بخشند و آن را درخشان می سازند. گلاب به عنوان یک نرم کننده و احیا کننده طبیعی رشد مو عمل می کند.

ماهیت ضد عفونی کننده و ضد التهابی گلاب به درمان عفونت های خفیف پوست سر و خلاص شدن از شر شوره سر نیز کمک می کند.

برای نرم و درخشان کردن مو، یک فنجان گلاب را در قالب شستشوی نهایی پس از شامپو زدن مو استفاده کنید.

برای درمان عفونت خفیف پوست سر، مقدار مساوی از گلاب وروغن آرگان خالص را ترکیب کنید.

با استفاده از مقداری پنبه این ترکیب را روی پوست سر خود به مدت ۱۰ دقیقه ماساژ دهید. بهتر است این عمل را قبل از خواب انجام داده تا ضمن اینکه در طول شب پوست سر و موی شما در حال ترمیم خود می باشند رایحه گلاب خواب آرامی را برای شما به ارمغن بیاورد ، صبح روز بعد موی خود را با شامپو شستشو دهید. این کار را یک یا دو بار در هفته انجام دهید تا شرایط پوست سر بهبودیافته و موهای شما حالت شفاف و لطیفی داشته باشد. ترکیب گلاب با مولتی اُله که ترکیب معجزه آسای از روغن آرگان ، روغن نارگیل و روغن کنجد می باشد تجربه بی تکراری را به شما هدیه خواهد داد، برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در تماس باشید

تلفن : ۰۲۱۸۸۶۶۳۹۶۳ شرکت روغن طلای آسیا پیج اینستاگرام : _arganole