Skip to main content

 طی چند سال گذشته در ایران روغن آرگان خالص بصورت گسترده‌ای توسط شرکت‌ها و مراکز تجاری و گاهاً درمانی معرفی و توضیع شده است.

شرکت روغن طلای آسیا اولین وارد کننده روغن آرگان خالص از کشور مراکش در ایران می‌باشد ،شرکت روغن طلای آسیا اگر چه تاکنون تمام سعی خود را برای معرفی درست روغن آرگان خالص در سطح بازار های داخلی گذاشته، اما بدلیل گران بودن روغن آرگان خالص و از طرفی ناشناخته بودن روغن آرگان خالص در بازارهای داخلی،  همواره عده‌ای سودجو و گاهاً نا آگاه محصولات مختلف حاوی روغن آرگان که کاربرد خاص برای مو یا پوست دارد را بعنوان روغن آرگان خالص معرفی و بفروش می‌رسانند. متاسفانه در اکثر موارد این محصولات نه تنها تاثیر مثبتی روی پوست و مو  ندارد، بلکه باعث بروز پاره ای از مشگلات هم خواهد شد.

از طرفی برخی توزیع کنندگان و فروشندگان روغن آرگان با مخلوط کردن روغن آرگان با روغن های خوراکی قیمت محصول را پایین آورده و به این صورت سعی در فروش بالاتر و رقابت در بازار فروش دارند، اگر چه این محصولات ترکیبی تاثیر مخرب ندارد اما تاثیر مثبت و معجزه روغن آرگان خالص را هم نداشته و به همین دلیل مصرف کننده را نسبت به این محصول بدگمان می کند.

شرکت روغن طلای آسیا تا به امروز با شرکت در نمایشگاه های متعدد آرایشی و بهداشتی، شرکت در نمایشگاه‌های بین المللی ایران فارما، برگذاری همایش‌های تخصصی، ترجمه و تهیه ده ها مقاله علمی همواره سعی در معرفی روغن آرگان خالص و روش های تشخیص آن بصورت علمی و آزمایشگاهی و رو شهای تشخیص در موقع مصرف روغن آرگان خالص برای مشتریان خود و تمامی کسانی که علاقه مند به شناسایی و شناخت روغن آرگان خالص بوده‌اند داشته است.

مقالاتی که در سایت شرکت روغن طلای آسیا موجود می ‌اشد بررسی هایی برای شناخت روغن آرگان خالص به روش تشخیص بو با دستگاه های حساس به بو تا بررسی های آزمایشگاهی دیگر را شامل می شود. روغن آرگان بوی مخصوص به خود را داشته و شبیه به هیچ روغن گیاهی دیگری نمی باشد ولی از آنجا که حافظه بویایی ما با بوی این روغن آشنایی ندارد معمولاً آنرا با بوهایی که از قبل در حافظه ما باقی مانده مقایسه و تشخیص را مشکل می کند. شاید بهترین راه تشخیص روغن آرگان خالص از لحاظ منشأ بو در محیط غیر آزمایشگاهی، نداشتن بوی عطر و اسانس در این محصول باشد.

روغن آرگان خالص بر عکس هم خانواده خود شی‌باتر که بوی بسیار بدی دارد، بوی طبیعی مناسبی داشته و به هیچ وجه آزار دهنده نمی‌باشد. روش معمول دیگر غیر آزمایشگاهی برای تشخیص روغن آرگان خالص جذب بسیار سریع روغن آرگان خالص به لایه های میانی پوست می‌باشد، یک قطره روغن زیتون را روی دست خود ریخته و ماساژ بدهید این روغن با هر مقدار ماساژ جذب پوست نشده و پوست را چرب می کند اکنون یک قطره روغن آرگان خالص را روی پوست دست خود ریخته و برای چند دقیقه ماساژ بدهید، پس از چند دقیقه ماساژ هیچگونه آثار چربی روی پوست باقی نمی‌ماند.

شاید یکی از راه های تشخیص سلامت یک محصول، مجوزهای درج شده بر روی محصول باشد که البته گاهی این مجوز ها توسط افراد سودجو به اشتباه روی محصول درج شده، اگر چه این عمل قابل پیگیری وشکایت قانونی می باشد اما متاسفانه کمتر کسی این پیگیری را انجام می دهد.

روغن آرگان خالص arganole شرکت روغن طلای آسیا تنها روغن آرگان خالص در کشور ایران می باشد که پروانه ساخت برای روغن آرگان خالص  را دارد، لطفاً با مشاهده پروانه ساخت سازمان غذا و دارو  حتماً شماره مورد نظر را از سازمان غذا و دارو استعلام کنید. بسیاری از پروانه های بهداشت بصورت عمومی برای یه بخش تولیدی      می باشد اما برای بسته بندی روغن آرگان خالص نمی باشد. روش جدید آزمایشگاهی برای تشخیص خالص بودن روغن آرگان بررسی پایه ژنتیکی این محصول    می باشد زیرا هر روغن دارای یک پایه ژنتیکی بوده که در صورت مخلوط شدن با روغن های دیگر با یک آزمایش ساده به راحتی قابل تشخص می باشد.

شرکت روغن طلای آسیا برای اطمینان از محصولی که از کشور مراکش وارد می نماید علاوه بر برگه های آنالیز از کشور مراکش و آزمایش نمونه روغن آرگان ارسال شده از کشور مراکش، اقدام به تست ژنتیک روغن آرگان با برند arganole نموده که نتیجه این آزمایش را در اختیار مصرف کنندگان و علاقه مندان عزیز قرار می دهد، مراقب باشید با وسوسه خرید ارزان روغن های تقلبی و نا شناخته را به عنوان روغن آرگان خالص تهیه ننمایید.

تلفن های مشاوره رایگان ۴-۰۲۱۸۸۶۶۳۹۶۳ پیج اینستاگرام   _arganole

آزمایش ژنتیک تشخیص روغن آرگان خالص

یک پاسخ به “آزمایش ژنتیک تشخیص روغن آرگان خالص”

  1. avatar

    سلام،ممنون روش جالبی بود برای تشخیص سلامت روغن آرگان خالص