Skip to main content

مقاله از سحر سنگسری : کارشناس پوست و مو

مزایا و عوارض احتمالی روغن آرگان خالص اصل برای پوست، مو و ناخن ، آیا از مزایا و عوارض احتمالی روغن آرگان خالص که از آن برای پوست و مو  استفاده می‌کنید اطلاع دارید؟ جوانب مثبت و منفی روغن آرگان چیست؟ در این مقاله، مزیت ها و مشگلات احتمالی روغن آرگان خالص را توضیح می‌دهم. همچنین واکنش‌های آلرژیک روغنMoroccan را هنگام استفاده بر روی پوست توضیح خواهم داد.

در حال حاضر گزارش عوارض جانبی حاد یا مزمن روغن آرگان خالص وجود ندارد. با این حال، تعداد کمی از موارد در بعضی اشخاص گزارش شده است:


۱ واکنش آلرژیک که به نوبه خود منجر به آنافیلاکسی می‌شود.
۲ بروز آکنه یا جوش پوست.
۳ خارش پوستی غیرمعمول.
۴ قرمزی پوست.
در حال حاضر در اکثر مصرف کنندگان موارد بسیار نادر از عوارض جانبی روغن آرگان خالص وجود دارد. با این حال، چند مورد از آنافیلاکسی به علت آلرژی شدید گزارش شده است.
علیرغم این واقعیت که روغن آرگان خالص به طور کلی برای انواع مختلف پوست بی ضرر است، بهتر است بدانید که احتمالا واکنش آلرژیک در بعضی اشخاص وجود دارد.
اگر با چنین عوارضی مواجه شدید، فورا استفاده از محصول را متوقف کرده و به دنبال مشاوره حرفه‌ای باشید.

حساسیت روغن آرگان خالص


همانطور که در بالا ذکر شد، تعداد محدودی از مصرف کنندگان هر زمان که از روغن آرگان خالص برای بدن خود استفاده می کنند حساسیت پوستی را تجربه می‌کنند. اگر از چنین حساسیتی رنج می‌برید، توصیه می شود که به پزشک معالج یا مشاوره مناسب مراجعه کنید.
بروز آکنه و جوش پوستی در برخی افراد یکی دیگر از عوارض جانبی روغن آرگان خالص مثل سایر محصولات روغنی است، که برای مراقبت از مو استفاده می کنیم. روغن آرگان خالص به عنوان عامل آکنه در اطراف قفسه سینه، گردن، خط پوست و پشت سر در افرادی که به روغن آرگان خالص حساسیت دارند شناخته شده است.این بر خلاف این واقعیت است که اکثر مردم از روغن آرگان خالص برای حذف آکنه، جوش و چین و چروک استفاده می‌کنند.

قرمز شدن پوست


گرچه بسیاری از مصرف کنندگان هیچ نوع حساسیتی به روغن آرگان خالص ندارند، موارد عوارض جانبی روغن آرگان خالص از طریق ایجاد قرمزی پوست شما نشان داده می‌شود. همان طور که قبلا ذکر شد، قبل از اینکه هر محصول روغن آرگان را در مصرف روزانه خود وارد کنید، یک تست روی بازوی خود انجام دهید. این به شما در ارزیابی داشتن حساسیت نسبت به روغن آرگان خالص کمک خواهد کرد.
در صورت بروز خارش یا قرمزی، فورا استفاده از روغن را متوقف کنید. پوست شما ممکن است به محصول حساس باشد. از یک متخصص پوست در مورد اینکه چرا پوست شما تحت تاثیر عوارض جانبی روغن آرگان خالص هست بپرسید. همچنین از گزینه‌هایی که برای پوست شما وجود دارد مطلع شوید.

مزایای مشترک روغن آرگان خالص بر پوست ، مو و ناخن عبارتند از:

  1. مرطوب شدن پوست شما
  2. تغذیه پوست ،ناخن و مو
  3. حاوی استرول گیاهی استثنایی است

۱. مرطوب کننده است:


تاثیر روغن آرگان خالص اصل مربوط به ویتامین E در این محصول است. ویتامین E دارای عامل توکوفرول است. هنگامی که به طور موضعی لخته می‌شود، به تقسیم سلولی کمک می‌کند. در نتیجه، کمک به سلامت پوست و مو میکند.
به همین دلیل است که شرکت های لوازم آرایشی از یک رویکرد مشابه در فرآیند تولید محصولات مراقبت از مو و محصولات مراقبت از پوست با کیفیت ضد پیری از روغن آرگان خالص اصل استفاده می کنند.
ویتامین A و E روغن روغن آرگان خالص اصل به کاهش چین و چروک کمک می کند. در عین حال، محافظ پوست از طریق محافظت از مناطق حساس و مرطوب نگه داشتن آن است.

۲.مزایای درمانی:


همچنین با استفاده از روغن آرگان خالص اصل چند مزیت را کشف کرده ایم که آنها عبارتند از:
•حاوی کاروتنوئید هایی است که به محافظت از پوست و چشم در برابر آسیب تابش رادیکال و اشعه ماوراء بنفش کمک می کند. به طور مشابه، از پیشرفت سلول های سرطانی و همچنین شریان ها و قلب جلوگیری می کند
•دارای پروستاگلاندین است که فشار خون، انقباض عضله نرم، ضربان قلب و عملکرد سیستم ایمنی را تنظیم می کند. این به طور طبیعی به عنوان ضد التهاب عمل می کند
• حاوی اسیدهای چرب ضروری است که در بدن شما مورد نیاز برای ترمیم غشاهای سلولی است که باعث افزایش خروج سموم و تغذیه می شود. آنها بیشتر پوست سالم و کنترل پیری زودرس را تسهیل می کنند.

محاسن و معایب روغن آرگان  خالص عبارتند از:

 

  1. روغن آرگان خالص اصل از بروز علائم پیری پیشگیری و باعث متوقف زود هنگام چین وچروک در پوست می گردد. علیرغم آنکه آنتی اکسیدان ها در روغن آرگان خالص اصل مانع بروز نشانه های چین و چروک و یا پیری می شوند، از چین و چروک فعلی خلاص نمی شوند. بنابراین، شما باید ادعاهای هر سازنده روغن آرگان را قبل از خرید تأیید کنید.
  2. آلرژی شدید: عدم استفاده از روغن آرگان به خوبی می تواند منجر به آلرژی شدید شود. به عنوان مثال، این ممکن است رخ دهد، اگر تولید کننده محصول از فرآیند غیرقانونی و روغن آرگان ناخالص را با مقدار کمی روغن نامناسب استفاده کند. در چنین شرایطی، استعمال خارجی محصول جعلی باعث ایجاد واکنش های شدید آلرژیک پوست می شود.

استفاده درست از روغن آرگان خالص:
خواص طبیعی روغن آرگان یک مزیت فوق العاده برای پوستی است که با سوزش و شوره آسیب دیده است. روغن آرگان حاوی مقدار زیادی از فنل های طبیعی مفید برای فولیکول های موی شما است.
روغن آرگان نه تنها به رشد مو شما کمک می کند، بلکه باعث رشد موهای ضخیم و سالم می شود.
با این حال، روغن آرگان هم چنان به یک دلیل خوب مورد بحث برانگیز است. سالها است که روغن آرگان در محصول مراقبت مو طبیعی مطرح است.
روغن آرگان مو را صاف و ابریشمی می سازد اما پس از آن، استفاده نامناسب از روغن آرگان باعث می شود که مو خشک شود.

نشانه های روغن آرگان ناخالص
برای جلوگیری از عوارض جانبی روغن آرگان، ممکن است لازم باشد شاخص های احتمالی روغن ناخالص را در نظر بگیرید. شاخص های اصلی یا نشانه های روغن آرگان ناخالص عبارتند از:
۱ روغن صاف و ابریشمی نیست.
۲ هنگامی که آن را روی پوست ریخته، به سرعت جذب نمی شود.
۳ روغن چسبناک و آبدار است و یا پوست را می سوزاند.
۴ روغن کاملا روشن است.
۵ عطر و بوی تندی دارد.
۶ روغن در مقایسه با دیگر فروشندگان معتبر شناخته شده بسیار ارزان است.

همواره تمام ویژگی های ذکر شده در بالا را بررسی کنید تا هر زمان که خرید می کنید اطمینان حاصل کنید که روغن آرگان معتبر است.
روغن آرگان Moroccan که به صورت بین المللی شناخته شده است، به خاطر خواص پزشکی و آرایشی مشهور است. می توانیم از آن برای درمان شرایط مختلف پوست و مو مانند کشش، خشکی، آکنه و رشد مو استفاده کنیم.
همچنین می توانید از روغن آرگان برای آرایش استفاده کنید. این امر ناشی از درختی است که از آن روغن گرفته می شود به عنوان مثال گونه های اندمیک Moroccan بنابراین این روغن در جهان هم چنان نادر است.

نکاتی درباره استفاده از روغن آرگان:
اول، می خواستیم بدانیم چه چیزی باعث مراقبت از زیبایی متفاوت زنان مراکش می شود. همچنین می خواستیم روشی معمول برای مراقبت از پوست آنها را درک کنیم تا آنها را در مراقبت از پوست و مو اعمال کنیم.
شواهد به وضوح نشان می دهد که زنان مراکش در میان افرادی قرار دارند که مراقبت های بیش از حد از مو و پوست خود را انجام می دهند. آنها دسترسی آسان به عالی ترین و شگفت انگیزترین محصولات زیبایی یعنی همان روغن آرگان خالص اصل را دارند که می توانید در جهان پیدا کنید.
در یک روتین معمولی روزمره، این زنان از صابون نرم و سیاهی حاوی روغن آرگان استفاده می کنند، در حالی که در حمام از صابون شناخته شده ای به نام حمام استفاده می کنند. آنها از کیسه برای کمک به لایه برداری از پوست خود استفاده می کنند.
در همان زمان، در حالی که هنوز از کیسه استفاده می کنند دائما پوست خود را شسته تا ناخالصی شسته شود. سپس به پوست خود ماسک رس زده تا ابریشمی و فوق العاده نرم شود. در نهایت روغن آرگان را روی پوست مالیده و با انجام این کار، آنها مطمئن می شوند که پوست در طول روز مرطوب است.
بله، این درست است که فرآیند توصیف شده در بالا نمایش درستی از آنچه زنان مراکش برای زیبایی خود انجام می دهند نیست. اما هنوز هم این روش برای حفظ زیبایی پوست و مو تعمیم داده می شود.

هشدارها و خطرات استفاده از روغن آرگان:


•هشدار برای محدود کردن ریسک مربوط به عوارض جانبی روغن آرگان، توجه به کیفیت، شاخص ها و نشانه های روغن ناخالص مورد بحث در بالا برای ارزیابی کیفیت محصول را حتمادر نظر بگیرید.
•هوا و نور از عوامل مهم در اکسیده شده روغن آرگان خالص اصل می باشند، روغن آرگانی را تهیه کنید که در ظروف ایرلس (بدون هوا) بسته بندی شده باشد وحتما دارای قوطی برای محافظت از نور مستقیم باشد.
•همچنین از استفاده از روغن آرگان با عطر و بوی تند خودداری کنید. روغن آرگان طبیعی بوی گیاهی مخصوص به خود را دارد است.
قیمت روغن آرگان بسیار مهم است روغن آرگان خالص اصل محصولی کم یاب ونسبتا گران است قیمت ارزان بدلیل مخلوط شدن روغن آرگان با روغن های دیگر می باشد. قیمت یک شیشه۵۰ میل روغن آرگان خالص اصل در حدود ۳۵ تا ۴۰ دلار معدل ۱,۵۰۰,۰۰۰ریال می باشد.

4 دیدگاه برای “مزایا و عوارض احتمالی روغن آرگان خالص اصل برای پوست، مو و ناخن”

  1. avatar

    سلام و خداقوت

    مطلب مفیدی بود واقعا خواستم نظر بزارم که خستگیتون برطرف بشود

    من اینجارو سیو میکنم تا مجدد بیام و خواص روغن آرگان را مطالعه کنم

    ممنون ازتون / خداقوت

    1. avatar

      سلام
      سپاس از حسن توجهتان.

  2. avatar

    من از روغن آرگان استعاده کردم در حد ی روز ب دور چشم زدم فقط ی روز این کار رو کردم
    صبحش کلا چشمم قرمز شد میتونین بگین علتش چیه الان چن روزه قرمزه و پلک میزنم حساس درد میکنم

    1. avatar

      سلام یک مقاله کامل در خصوص استفاده از روغن آرگان خالص و موارد حساسیت زا داریم، لطفن این مقاله را مطالعه کنید ، روغن آرگان خالص در موارد خاص حساسیت زا می باشد، بخاطر همین، ابتدا باید روی پوست دست تست کرده و بعد برای صورت استفاده کنید، روغن آرگان خالص بعنوان دور چشم کمتر مورد استفاده قرار می گیرد.، این مقاله را لطفن مجدد به دقت مطالعه کنید.